خبرهای داغ:
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود خبر داد:

در سال جاری ۳۲۹ نفر در شاهرود مشغول به کار شدند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود با اشاره به نام نویسی یکهزار و ۸۰ تن در مراکز کاریابی شاهرود در سال جاری، گفت: امسال ۳۲۹ نفر به کار گمارده شدند که از این تعداد، بانوان سهمی ۲۴ درصدی را به خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۹۰۵۶۳۲۰
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از، حسین امیرحسینی در نشست کارگروه اشتغال شاهرود در فرمانداری ویژه این شهرستان، با بیان اینکه ۷۰ درصد کسانی که در پنج ماهه نخست امسال در مراکز کاریابی شاهرود نام نویسی کردند را آقایان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: ۴۲ درصد متقاضیان، فارغ التحصیلان دانشگاهی بوده و ۵۸ درصد نیز دارای مدرک تحصیلی دیپلم و کمتر از آن هستند.
وی با اشاره به اینکه امسال ۳۲۹ نفر به کار گمارده شدند، تصریح کرد: از این تعداد، بانوان سهمی ۲۴ درصدی را به خود اختصاص دادند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود با بیان اینکه ۵۹ درصد افراد به کار گمارده شده، بدون مهارت بودند، تصریح کرد: ۵۴ درصد آنان را افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و پایین‌تر از آن تشکیل داده اند.
امیرحسینی درخصوص طرح کارورزی خطاب به واحد‌های تولیدی تأکید کرد: بر اساس دستور کار جدید، درصورتی که این واحد‌ها نیروی کار خود را از افراد دانش آموخته‌ای که در این طرح نام نویسی کردند، جذب کنند می‌توانند به مدت ۲ سال از معافیت پرداخت ۲۰ درصد حق بیمه استفاده کنند.
وی درباره اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی از طریق سامانه رصد هم گفت: شهرستان شاهرود با میزان تعهد ایجاد شغل برای ۲ هزار و ۲۰۷ نفر، ۲۰.۷ درصد تعهد استان را به خود اختصاص داده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود بیشترین میزان انجام تعهد توسط دستگاه‌های اجرایی شاهرود را مربوط به اداره دامپزشکی دانست و افزود: این مجموعه ایجاد اشتغال برای هفت نفر را متعهد شده، اما برای ۱۲ تن شغل ایجاد کرده است.
امیرحسینی با اشاره به اینکه مسکن و شهرسازی هم بیش از میزان تعهد به وظیفه خود عمل کرده، ادامه داد: منابع طبیعی و آبخیزداری و حمل و نقل و پایانه‌ها نیز ۱۰۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال خود را اجرایی کرده اند.
وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره اوقاف و امور خیریه، شرکت توزیع برق و هلال احمر تاکنون به تعهد خود عمل نکرده اند، اضافه کرد: آموزش و پرورش شاهرود هم با وجود تعهد ایجاد ۵۶ شغل تنها یک مورد آن را انجام داده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها