خبرهای داغ:
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین اذعان کرد:
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین اذعان کرد: بیشترین تعداد خودکشی در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال بوده چرا که این سن شروع بحران بلوغ است و نوجوان و جوان با چالش های مختلفی روبرو می شود و تصمیمات هیجانی در این دوره اتفاق می افتاد و تاثیر بیان هیجانی از سوی گروههای همسال در ارتکاب به این امر بسیار موثر است.
کد خبر: ۹۰۵۶۲۸۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، بهاره رحمانی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین در حاشیه برگزاری دوره آموزشی مداخلات تخصصی در خودکشی که به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی که در مجتمع رفاهی آموزشی فرهنگیان برگزار شد بیان کرد: جامعه هدف ما گروهی از افرادی هستند که اقدام له خودکشی می کنند که این افراد به سه گروه دارای افکار خودکشی، تهدید به خودکشی و
اقدام به خودکشی تقسیم می شوند.
وی گفت: در اوژانس اجتماعی افرادی که افکار خودکشی دارند نیاز به خدمات مشاوره ای دارند اما کسانی که تهدید به خودکشی می کند، دارای اهمیت ویژه ای هستند و در مراکز اورژانس اجتماعی، خدمات اجتماعی به این افراد ارائه می دهیم تا پس از ریشه یابی بتوانیم رفتار آنها را کنترل کنیم.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: هم کسانی که اقدام به خودکشی می کنند و هم افرادی که تهدید به خودکشی می کنند مشخصا دارای ناملایماتی هستند که نشان از پائین بودن آستانه صبر آنها در مقابله با مشکلات موجود در زندگی دارد.
رحمانی عنوان کرد: سال ۹۵ تفاهم نامه ای چهارجانبه بین آتش نشانی، اورژانس خدمات پزشکی، خدمات پزشکی و نیروی انتظامی منعقد شد که طی آن هریک از این چهارگروه با موضوع خودکشی افراد مواجه شدند اورژانس اجتماعی را جهت مداخلات پیشگیرانه در جریان قرار دهند.
وی افزود: خودکشی افراد تبعاتی زیادی برای جامعه ما دارد و با ایجاد این تفاهم نامه در تمام حوزه ها ورود یافته و اورژانس اجتماعی با اقدامات روانشناختی مداخلاتی در این امر داشته است.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: به همین منظور آموزش هایی در خصوص دانش تخصصی به روانشناسان مراکز اورژانس اجتماعی داده می شود تا آنها با استفاده از این دانش، فرد را از خودکشی منصرف کند.
رحمانی اضافه کرد: اورژانس اجتماعی با اقدامات مداخله ای در سال ۹۶ و ۹۷، از ۶۰ مورد خودکشی پیشگیری نموده که این امر با همکاری روانشناسان و ارائه خدمات از سوی آنها انجام شده است.
وی تصریح کرد: بیشترین تعداد خودکشی در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال بوده چرا که این سن شروع بحران بلوغ است و نوجوان و جوان با چالش های مختلفی روبرو می شود و تصمیمات هیجانی در این دوره اتفاق می افتاد و تاثیر بیان هیجانی از سوی گروههای همسال در ارتکاب به این امر بسیار موثر است.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به عوامل خودکشی خاطرنشان کرد: این امر به دلیل افسردگی، اختلافات خانوادگی، تنش های سنی، مشکلات اقتصادی و مواد مخدر اتفاق می افتد و درر تمام طبقات اجتماعی این امر وجود دارد.
رحمانی با تاکید بر درک شرایط سنی نوجوانان از سوی خانواده و جامعه گفت: اگر رابطه نوجوان و خانواده صمیمی نباشد، نوجوان برای فرار از خشم خانواده دست به این اقدام می زند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها