خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری قزوین:

گسترش حرام خواری در جامعه یک آسیب بزرگ است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: حرام خواری در جامعه بسیار گسترش یافته و پیامدهای اجتماعی فراوانی دارد و باید روحانیون در ماه محرم در خصوص آسیب های اجتماعی ناشی از آن اطلاع رسانی کنند.
کد خبر: ۹۰۵۶۲۸۱
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ در آستانه محرم که با حضور ائمه جمعه و جماعات، مبلغین و مبلغات در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، گفت: امروز دشمنان دندان تیز کرده اند با آسیب زدن به ارکان نظام و زیر سوال بردن خدمات سه قوه موجب بدبینی در مردم شوند که باید هوشیار باشیم و این توطئه را خنثی کنیم.
وی افزود: بدخواهان تلاش می کنند تا شیرینی دستاوردهای نظام و نعمتهای انقلاب را به کام مردم تلخ کنند و در این میان دستگاه قضا نیز با همه مشکلات و شاید نواقصی که دارد نیز از تیر رس آنها در امان نمانده و نمی گذارند برخورد با مفسدان را در آرامش انجام دهد.
رئیس کل دادگستری استان یادآورشد: دشمنان با ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان تلاش می کنند موجب بی اعتمادی به نظام شوند اما دستگاه قضا در این زمینه با هوشیاری عمل خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: ۱۶ هزار شهید قربانی تروریست در ایران اسلامی نتوانست دشمنان را به هدف برساند و امروز تحریم و توطئه های دیگر هم نخواهد توانست مردم را از پای درآورد و به نظام آسیب بزند.
وی اظهارداشت: در این جنگ بزرگ اقتصادی دشمن دنبال این است که نگذارد چهل سالگی انقلاب جشن گرفته شود و دستگاه قَضایی با پرونده های چند هزار میلیار تومانی روبروست که با قاطعیت در این مسیر گام برمی دارد.
رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: امروز در برخورد با متخلفان دولتی هم جدی هستیم و پرونده صنعت پتروشیمی با حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد در دستور رسیدگی است که امیدواریم به نتیجه برسد.
وی بیان کرد: همه سوار یک کشتی هستیم و اگر به این کشتی آسیب برسد چپ و راست غرق خواهیم شد لذا به وحدت و انسجام نیازمندیم تا دچار بحران نشویم.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی توجه به آسیب های اجتماعی را مهم دانست و اظهارداشت: امروز که آسیب های اجتماعی زنان و مردان و کودکان را درگیر کرده روحانیت رسالت سنگینی دارد و همه باید احساس مسئولیت کنیم و مشکلاتی مانند طلاق، اعتیاد، فرار دختران، کنسرتهای افراطی و مختلط، دزدی و اختلاس و آسیبهای دیگر را جدی بگیریم و برای کاهش آن برنامه ریزی کنیم.
وی بیان کرد: اگر جامعه دچار آسیب شود، هیبت های مذهبی، نهادهای فرهنگی، خانواده ها و مسئول و مردم در معرض تهدید است و همه آسیب خواهند دید.
حجت الاسلام قدرتی در ادامه گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه در بی لیاقتی ما مدیران، عدم نظارت دستگاههای بازرسی، قاطع نبودن احکام قضایی دارد و باید این نواقص برطرف شود.
وی افزود: وجود بیش از ۱۵ میلیون پرونده قضایی، زندانی بودن ۲۰۰ هزار نفر، ثبت سالانه ۲۰۰ هزار واقعه طلاق از تهدیدهایی است که باید نگران آن باشیم و برای مقابله با آنها تدبیر کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اظهارداشت: افزایش خانه های مجردی، پیامدهای اخلاقی و اجتماعی دارد و در کنار همه این مشکلات سالانه ۲۰ هزار نفر هم در سوانح کشته می شوند و خانواده های زیادی بدون سرپرست شده و آسیبها تشدید می شود.
رئیس کل دادگستری استان یادآورشد: در استان قزوین ۳۷۰۰ زندانی داریم که ۵۰ درصد آنها را معتادان تشکیل می دهند و این حجم افراد حبس پیامدهای زیادی هم برای نظام دارد و باید به سمت کاهش آمار زندانیان برویم.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اظهارداشت: مجلس ما هم ایراد دارد و افراد قانون دانی وارد آن نشده اند به طوری که امروز بیش از دو هزار عنوان مجرمانه داریم که باعث شده زندان های ما با هر تخلفی پر شده و هزینه سنگینی به نظام تحمیل شود.
وی بیان کرد: امروز در جامعه از حرام خواری رایج شده و سرقت، مواد مخدر، کلاهبرداری، اختلاس و تصرف مال نامشروع افزایش یافته و در کنار آن چون رانت خواری در کشور ما جرم نیست بسیاری از مشکلات در این عرصه است که دستگاه قضا را با مشکلات جدی مواجه کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اضافه کرد: در ماه محرم لازم است تا روحانیون کسب روزی حلال را تبلیغ کنید زیرا حرام خواری دیگر قبحی ندارد و بسیاری آلوده این گناه شده اند.
وی بیان کرد: خیلی از انبارهای احتکار که این روزها شناسایی می شود متعلق به کسانی است که در سفر حج هستند و حتی خمس و زکات مالشان را هم در ظاهر پرداخت کرده اند و نشان می دهد حرام خواری در جامعه اسلامی رایج شده است.
رئیس کل دادگستری استان یادآورشد: شما مبلغان دینی وظیفه دارید با کلام تاثیر گذار خود در ماه محرم مردم را موعظه و با دلسوزی راهنمایی کنید زیرا نقش روحانیت علیرغم توسعه فضای مجازی همپنان در پیشگیری از وقوع جرم و هشدار و مشورت دادن تعیین کننده است.
وی اضافه کرد: باید ابتدا روحانیون با انواع جرائم اشنا شوند سپس بتوانند با ارشاد و تذکر مردم را از ابتلا به آن باز دارند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها