رئیس‌جمهور فیلیپین افزایش نرخ تورم و قیمت کالاهای اساسی در این کشور را ترامپ می‌داند که مناقشات تجاری با چین و دیگر کشورها را روز به روز افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۵۶۱۷۸
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹


به گزارش خبرگزاری بسیج، رودریگو دوترته رئیس‌جمهور فیلیپین، گفت: علت اصلی بالا رفتن نرخ تورم و رشد قیمت کالاهای اساسی در این کشور به دلیل مناقشات تجاری است که آمریکا به عنوان دوست فیلیپین با دیگر کشورها نظیر چین ایجاد کرده است.

دوترته گفت:‌در این باره با " ترامپ دوست " گفت‌وگو خواهد کرد و قیمت‌ها را کاهش خواهد داد.

ماه گذشته میلادی نرخ تورم در فیلیپین به بالاترین میزان در 9 سال گذشته رسیده و با جدی‌تر شدن مناقشه تجاری آمریکا با چین به 6.4 درصد بالا رفت.

روز پنج‌شنبه ارزش پزوی فیلیپین در برابر دلار به کمترین میزان در 13 سال گذشته رسید و هر دلار آمریکا 53.8 پزوی فیلیپین معامله شد.

دوترته گفت: تورم فیلیپین تقصیر ترامپ است. وقتی که ترامپ تعرفه وارداتی اعمال کرده و ورود برخی کالاها را نیز ممنوع کرده است تورم شروع به افزایش کرد.

دوترته ادامه داد: چه کسی شروع‌کننده این مناقشه بود؟ آمریکا. وقتی آمریکا تعرفه‌های گمرکی را افزایش داد، دیگر کشورها نیز تعرفه‌های واردات را بالا بردند و تورم اینگونه بالا رفت و ما نیز نمی‌توانیم در این زمینه کاری کنیم.

رئیس‌جمهور فیلیپین ادامه داد: من با ترامپ دوست گفت‌وگو خواهم  کرد. ما هیچ نیتی علیه آمریکا نداریم و کوچک‌ترین غرضی نیز نسبت به ترامپ وجود ندارد.

ارسال نظرات