عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید سوداگران با خروج زیورآلات از کشور تلاش دارند پشتوانه پول ملی کشور را به صفر برسانند.
کد خبر: ۹۰۵۶۱۷۴
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹
 
 
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به خروج طلا از کشور در پوشش زیورآلات اظهار داشت: با نوسانات قیمت در بازار ارز و طلا شاهد افزایش قاچاق ارز و طلا در کشور بودیم، به گفته برخی کارشناسان آل سعود در زمینه قاچاق کالا نقش فعالی بر عهده داشت.

رد پای عراق و عربستان در خروج ارز از کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: عربستان سعودی به ایادی خود در کشور تاکید داشته ارز را گران تر از نرخ بازار خریداری و آن را از ایران خارج کند، رده پای خارج شدن ارز از کشور در عراق و عربستان پیدا شده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به پیش فروش 6 میلیون و100 هزار سکه در کشور، بیان داشت: در پیش فروش سکه عده زیادی حضور پیدا کردند و تعداد نجومی خریداری کردند اما از آنجایی که خروج سکه ممنوع شده بود آنها نتوانستند از این طریق ورود کنند.

وی ادامه داد: از این روی سوداگران برای اینکه به مقاصد خود دست پیدا کنند به سمت خرید زیورآلات طلا رفتند تا بتوانند پشتوانه پول ملی کشور را تهدید کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هدف سوداگران از خروج طلا از کشور کاهش ذخایر طلا و پشتوانه پول ملی است، در ماه های گذشته به شدت پشتوانه پول کشور را از دست داده ایم از این رو دولت باید با جدیت موضوع خروج طلا را دنبال کند تا گمرک ها مرزها زمینی و هوایی را با دقت بیشتری رصد کنند.

موسوی لارگانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه عده ای قصد دارند کشور را از لحاظ اقتصادی تحت فشار قراردهند، گفت: این افراد از راه های مختلف به دنبال ضربه زدن به پشتوانه پول ملی هستند از این روی باید با دقت نظر جلوی قاچاق ارز و طلا گرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افراد زیورآلات محدودی می توانند به همراه داشته باشند، بیان داشت: یک خانم میزان مشخص ومحدودی زیورآلات می تواند در سفر به همراه داشته باشد و اگر فردی بیش از میزان مشخص زیورآلات داشته باشد باید با آن برخورد شود چرا که با خروج طلا از کشور به اقتصاد و معیشت مردم ضربه وارد می شود.

ارسال نظرات