خبرهای داغ:

زندگینامه شهید «نباتعلی فتاحی»

«نباتعلی فتاحی» از روستای وندرآباد شهرستان اسدآباد 10 مهر ماه سال 1360 توسط دشمنان انقلاب و اسلام تیرباران شد و به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۰۵۶۰۶۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

زندگینامه شهید «نباتعلی فتاحی»به گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، پاسدار و آزاده شهید والا مقام «نباتعلی فتاحی» فرزند نورعلی متولد ۱۳۳۸ از روستای وندرآباد شهرستان اسدآباد بود.

دانش آموزان اسدآباد در مرداد ماه ۱۳۶۰ در عملیات «قله شنام» شرکت و پنج تن از آنها به شهادت رسیدند و «کیانوش گلزار» و شهید «حسن‌مراد مرادی» مجروح شدند و در راه بیمارستان به اسارت کومله درآمدند و وقتی این خبر به اسدآباد رسید شهید «فتاحی» راهی منطقه شد.

وی نیز به اسارت کومله درآمد و با بحث‌های ایدئولوژی بر حزب کومله غالب شد چراکه آنها توان علمی و دینی در برابر شهید «فتاحی» را نداشتند.

«کیانوش» را که سن کمتری یعنی ۱۶ سال بیشتر نداشت از «فتاحی» که برادرش بود و از شهید «حسن‌مراد» جدا کردند و به خاطر بغضی که از تعصب، شجاعت و آگاهی «فتاحی» در دل آنها ایجاد شده بود در تاریخ ۱۳۶۰/۷/۱۰ «نباتعلی» و «حسن‌مراد» را تیرباران کردند و به شهادت رساندند.

«کیانوش» نیز با وجود اطلاع از شهادت برادر و همرزم و دوستش «حسن‌مراد» راه استقامت را پیشه خود ساخت و با کسب آگاهی از تمام وقایع بعد از دو سال آزاد و جریان «قله شنام»، شهدای دانش آموز،اسارت و شهادت «فتاحی» و «حسن‌مراد» و آنچه بر خود گذشته بود را در کتابی به نام «شنام» که از اعماق قلبش برخاسته بود بیان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات