خبرهای داغ:
مدیر کاروان زیارتی پیاده هئیت انصارالرضا(ع) کرغند:
مدیر کاروان زیارتی پیاده هئیت انصارالرضا علیه السلام دهستان کرغند بخش نیم بلوک گفت: قدیمی ترین کاروان پیاده شرق کشور جهت زیارت امام هشتم(ع) حرکت خود را به سمت مشهد آغاز کردند.
کد خبر: ۹۰۵۶۰۶۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

ساحی مدیر کاروان زیارتی پیاده هئیت انصارالرضا علیه السلام دهستان کرغند بخش نیم بلوک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: کاروان پیاده دهستان کرغند که قدیمی ترین کاروان پیاده شرق کشور است همزمان با آغاز دهه اول محرم به سمت مشهدمقدس حرکت کردند.

وی افزود: این کاروان صبح یک شنبه همزمان با آغاز دهه اول محرم حرکت خود را ازمسجد جامع دهستان کرغند پس از زیارت وقرائت زیارت عاشورا شروع کرده است و به طرف امامزاده اسماعیل علیه السلام (دهستان کرغند ) برای زیارت با پای پیاده به  راه افتادند.

ساحی ابراز کرد: شرکت کنندگان به مدت۱۳ روز مسیر ۳۸۰ کیلومتری استان خراسان جنوبی بخش نیم بلوک دهستان کرغند تا مشهد مقدس را طی می کنند و همزمان با شهادت سرور و سالار شهیدان حسین بن علی علیه السلام ویاران وفادارش وارد حرم مطهر رضوی خواهند شد.

وی افزود: برگزاری مراسم عزاداری سرور وسالار شهیدان،قرائت زیارت عاشوراوهمچنین بازگو کردن احکام شرعی از جمله برنامه های این کاروان پیاده عنوان شده است .

مدیر کاروان زیارتی پیاده انصارالرضا علیه السلام گفت: این کاروان با۱۵۰نفر شروع به حرکت کرده و تا زمان رسیدن به مشهد تعداد اعضا به ۳۰۰ نفر خواهد رسید زیرا در مسیر خیلی ها از عاشقان امام هشتم(ع) به این کاروان اضافه می شوند.

ساحی ادامه داد: کاروان پیاده بیستمین سال متوالی است که با پای پیاده در ایام محرم و صفر به پابوس امام رضا نائل می شوند.

وی افزود: کوچکترین عضو این کاروان جوان ۱۵ ساله و پیرترین این کاروان نیز پیرمرد ۸۵ ساله ای است که قدم در جاده عشق برای زیارت امام مهربانی ها نهاده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها