خبرهای داغ:
قاسمی گفت: شعار امسال ما تحول بنیادی بر اساس سند تحول بنیادین است. مدارس ما دچار کسالت تعالی مدیریت می باشند در حالیکه مدیر مدرسه باید مشارکت جو باشد و در واقع می توان گفت روح حاکم در مدرسه، مدیران مدرسه هستند در غیر این صورت نه تنها مدرسه بلکه جامعه دچار رخوت و کسالت خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۵۶۰۵۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در آئین نمادین استانی جشن امیدها ویژه دانش آموزان پایه دهم که به میزبانی دبیرستان هیات امنایی فاطمیه هلال احمر ناحیه یک قزوین برگزار شد بیان کرد: همه ما بپذیریم که آغاز سال تحصیلی جدید، آغاز رویش و حرکتی نو می باشد.
وی گفت: آغاز سال تحصیلی جدید، یک زنگ زندگی از مغزها و دلها و فکرها و زنگ‌زدایی از اندیشه ها است. امروز معلمان فرهیخته و خردمند در مدارس داریم‌ که موجب یک تحول بزرگ در آفرینش و رویش استعدادها می باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن اشاره به بازگشایی مدارس اظهار کرد: ماه مهر، ماه رقم‌زدن سرنوشت یک‌ کشور هم برای اولیا و هم برای دانش آموزان است.
دانش آموزان با اغاز سال جدید تحصیلی چهار معیار امید، ایمان، نشاط و نو گرایی را در نظر خواهد داشت‌.
قاسمی با اشاره به شعار سال تحصیلی آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: شعار امسال ما تحول بنیادی بر اساس سند تحول بنیادین است. مدارس ما دچار کسالت تعالی مدیریت می باشند در حالیکه مدیر مدرسه باید مشارکت جو باشد و در واقع می توان گفت روح حاکم در مدرسه، مدیران مدرسه هستند در غیر این صورت نه تنها مدرسه بلکه جامعه دچار رخوت و کسالت خواهد شد.
وی افزود: نشاط تربیتی فضای خوب تربیتی را در جامعه ایجاد می کند که حال خوب جامعه به این امر بستگی دارد و زمانی حال جامعه خوب است که سختگیری بی مورد در مدرسه وجود نداشته باشد و دانش آموز باوری و دانش آموزی یاوری در مدرسه جریان داشته باشد‌‌.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه اضافه کرد: مسوولیت پذیری و مسوولیت دادن به دانش آموزان موجب تقویت مدیریت زندگی آینده و سرنوشت آنها و جامعه می شود. همچنین انجام امور هنری بدون شادی در مدرسه، شوق انگیز نخواهد بود و دانش آموزان باید در مدارس درس زندگی و با هم‌زیستن و هنر زندگی را بیاموزند تا در جامعه شهروندان مفیدی باشند و توجه به آموزش مهارت های زندگی باید گوهر گمشده آموزش و پرورش باشد و آسیب های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گیرد.
قاسمی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم عنوان کرد: ماه محرم، دانشگاه و مدرسه حسینی، بزرگترین مدرسه ای است که سیره فاطمی و مکتب حسینی در ان تدریس می شود بنابراین از ماه محرم بخوبی استفاده کنیم و گریه برای امام حسین شوق انگیز است و نباید امری ملال انگیز باشد.
در پایان قاسمی ضمن اشاره به برگزاری اجلاسیه کنگره سه هزار شهید استان قزوین، در آبان ماه سالجاری، این امر را راهی برای یادآوری و ایجاد فضای مناسب جهت آشنایی فرزندان این سرزمین با اهداف شهدا دانست.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها