خبرهای داغ:
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد:

اسدآباد رتبه اول اهدای عضو در بین شهرستان‌های استان همدان را دارد

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: اسدآباد رتبه اول اهدای عضو در بین شهرستان‌های استان همدان را دارد.
کد خبر: ۹۰۵۶۰۴۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

اسدآباد رتبه اول اهدای عضو در بین شهرستان‌های استان همدان را داردمحمد محبوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد از کسب رتبه نخست دیار سیدجمال در اهدای عضو در استان همدان خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال 96 تاکنون 4 مورد اهدای عضو در اسدآباد داشته‌ایم که این مهم باعث شده است، بتوانیم رتبه اول در بین شهرستان‌های استان را کسب کنیم.

وی ضمن تقدیر از بازماندگان متوفیان اهدای عضو بیان کرد: اهدای عضو، مقوله‌ای جدید است که با سرعت مناسبی در حال ترویج بین همشهریان است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با تاکید بر فرهنگسازی برای این مهم بیان کرد: اهدای عضو هم اکنون به عنوان یک حرکت ملی مطرح بوده و در اسدآباد نیز به عنوان یک شاخص مدنظر ما قرار دارد.

وی با اشاره به پاداش اخروی اهدای عضو اظهار کرد: در برهه کنونی اعتمادی مناسب درباره اهدای عضو در بین همشهریان اسدآبادی به وجود آمده است.

محبوبی در بخش دیگری از سخنانش به نقش موثر همکاران دانشکده در راهنمایی و آگاهسازی مردم اشاره و عنوان کرد: متقاضیان اهدای عضو می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی ثبت نام خود را انجام داده و کارت خود را دریافت کنند.

وی در رابطه با موارد حقوقی افراد در حال مرگ که اعضای آنان اهدا می‌شود، گفت: بر طبق مقررات حقوقی خویشاوندان درجه یک خانواده بیمار در این شرایط میتوانند برای اهدای عضو وی تصمیم بگیرند.

محبوبی در پایان به نحوه اختصاص اعضای اهداکننده به بیماران نیازمند نیز اشاره و بیان کرد: برای این منظور بانک متمرکز اهدای عضو در سطح کلان ایجاد شده تا بلافاصله پس از هر اهداء، اعضای متوفی به بیماران اولویت‌دار اختصاص داده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار