معاون استاندار خراسان رضوی عنوان کرد:

نقشه استراتژیک دشمن علیه اتحاد و انسجام مسلمین در آستانه اربعین

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ایجاد تفرقه بین کشور‌های مسلمان و به‌خصوص ملت‌های ایران و عراق همیشه یکی از نقشه‌های استراتژیک استکبار جهانی بوده است.
کد خبر: ۹۰۵۵۹۹۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سید جواد حسینی افزود: امروز بعد از اتحاد کشور‌های عراق، سوریه و ایران علیه داعش و پیروزی‌های گسترده، دشمن تمام سعی خود را برای ایجاد تفرقه انجام داد.

وی اظهار داشت: این ماجرا از چند سال گذشته آغاز شد آنجا که زائران ایرانی متهم به برخی ناهنجاری‌ها در سفر به کربلا و نجف شدند اتهامی واهی که سبب ایجاد حاشیه‌هایی شد، اما این ترفند دشمن مجدد در شهر مشهد رخ داد و این بار زائران عراقی متهم به ناهنجاری در این کلانشهر شدند در حالی که این موضوع صحت ندارد و اگر هم باشد بسیار ناچیز بوده که قطعاً برخورد می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد:، اما گویابدخواهان و استکبار جهانی از این اتحاد جهان اسلام هراس زیادی دارد و این بار تظاهرات مسالمت‌آمیز شهر بصره عراق که در ارتباط با مسائل اقتصادی و معیشتی بود را کاملاً سیاسی کردند تا جایی که برخی از معترضین به کنسولگری ایران در این شهر تعرض کردند و از آن‌طرف نیز در برخی از شهر‌های جنوبی تظاهرات علیه این اقدام صورت گرفت.

حسینی تاکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند که امسال شاهد حضور گسترده زائران خارجی در مشهد هستیم به‌گونه‌ای که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در این حوزه مواجه هستیم که قطعاً دشمن و بدخواهان نیز نمی‌خواهد فضائل معنوی و فرهنگی زیارت امام رضاع و نیز به تبع ان بازار‌های کشور ما رونق داشته باشد و شایعات اخیر پیرامون زائران عراقی نیز نمونه‌ای از این دشمنی و تفرقه‌اندازی بین دو ملت است و مردم باید بدانند که شایعات در ارتباط با زائران عراقی یک دروغ بزرگ است.

وی خاطر نشان کرد: این ایام روزانه برای ۲۰ کشور برای ورود به شهر مشهد ویزا صادر می‌شود که ۷۵ درصد آن‌ها زائران عرب‌زبان هستند و نکته قابل‌تأمل اینکه ۹۷ درصد از همین زائران عرب‌زبان با خانواده وارد مشهد می‌شوند و تنها ۳ درصد را مجردان تشکیل می‌دهند که گاه آن‌ها نیز با پای پیاده در قالب کاروان‌های دو هزار نفره وارد مشهد می‌شوند و با این احوال باید گفت که تمام مباحث و شایعاتی که مطرح‌شده تنها منحرف کردن اذهان وارونه نمایی وبزرگ‌نمایی بوده است.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: باید به این موضوع توجه کنیم که حضور زائران خارجی در شهر مشهد علاوه بر آثار بالای معنوی که به برکت حرم مطهر امام رضا (ع) است در حوزه اشتغال‌زایی و اقتصاد شهر نیز بسیار تأثیرگذار است و دشمن دقیقاً همین موضوع را نشانه گرفته است تا درامد‌های مردم و فضائل ناشئ از زیارت امام رئوف را کاهش دهند.

حسینی گفت: با شرایط امروز انسان بیان مجدد سخنان فوکویاما نظریه‌پرداز آمریکایی در کنفرانس اورشلیم خالی از لطف نیست او معتقد است که شیعه دارای دو بال شهادت و انتظار است که برای مقابله با آن باید اعتراض، تفرقه و رفاه‌طلبی را در کشور‌های شیعه گسترش دهیم.

وی افزود: امروز هم که استکبار جهانی به دنبال تفرقه بین دو ملت مسلمان ایران و عراق است پس باید مردم و مسئولان هشیار باشند و البته اینجا باید از اظهار نظرات مسئولان و به‌خصوص استاندار امام جمعه مشهد شهردار رسانه‌ها و مردم. متدین و شریف خراسان و مشهد قدردانی کنم که نقشه استراتژیک استکبار جهانی را به‌درستی برملا کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها