در گردهمایی بزرگ امامان جماعت و هیئت امنا مساجد شاهرود مطرح شد:

از توجه به نسل جوان و‌ نوجوانان تا نقش آفرینی مساجد در شرایط امروز کشور

در گردهمایی بزرگ امامان جماعت و اعضا هیئت امنا مساجد و فرماندهان پایگاه های بسیج شهرستان شاهرود بر حضور و توجه به نسل جوان و نوجوان در مساجد و نقش آفرینی مساجد در شرایط کنونی کشور تاکید شد.
کد خبر: ۹۰۵۵۹۱۷
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در این مراسم که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، امام جمعه شهرستان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان و شهرستان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، اعضا شورای اسلامی شهر و سایر مسؤولین و امامان جماعت و اعضا هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج در مسجد و حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به حدیثی از امام باقر اظهار کرد: امام باقر (ع) ارکان دین را پنج برمی‌شمارند که زکات، نماز، روزه و حج و ولایت است و یکی از جایگاه‌هایی که این پنج چیز اقامه می‌شود مسجد است.
وی افزود: یکی از بهترین ارکان که همه چیز بدان توجه دارد ولایت است و پیامبر در داستان غدیر تهدید شد که خدا آیه فرستاد که اگر ولایت تکلیفش معلوم نشود همه کارهایت ابتر است و مسجد جایگاه امامت و ولایت را تعیین می‌کند.
امام جمعه شاهرود تصریح کرد: ما همیشه به همه گفتیم به جوانان فرصت دهیم، اما اینکه همه روحانیون مساجد جوان شوند! این باید دقت شود که چه می‌گوییم و باید همه با هم با وحدت و انسجام امورات مسجد این پیش ببریم.
وی ادامه داد: کارگاه‌هایی برای ائمه جماعات و هیئت امنا‌ها در حال برگزاری است و سپاه برای فرماندهان پایگاه‌ها و کمیته امداد برای امداد محله‌ها برگزار کرده اند و مساجد در چند سال اخیر کارکرد‌های خوبی شده است و دفتر آستان قدس هم همراه شده است در مسجد و اجزا خوبی داریم و در راس آن امام جماعت است که اگر متحد شوند می‌توانند مساجد در محله تاثیرگذار باشند و این سنگر بودن مساجد را عینیت بیشتری بخشند.
رئیس شورای سیاست گذاری امور رسیدگی به مساجد شاهرود با تذکر به ائمه جماعات گفت: توقع ما این است که امامان جماعت زبان گویای مردم باشند و درد و دل مردم را بشنوند و ارتباط متقابل با مردم داشته باشیم و در هیئت امنا مساجد باید جوانان ما حاضر شوند و شعار جوان‌گرایی را عمل کنیم و بزرگتر‌ها تجربه را منتقل کنند و اجازه بدهید دیگران هم اشتباه کنند و در مساجد تحرک بیشتر شود.
وی با تاکید بر اینکه هیئت امنا مساجد از مرکز رسیدگی به امور مساجد مطالبات خود را داشته باشند به اصل جلسه اشاره کرد و افزود:این گردهمایی به مناسبت روز جهانی مسجد بوده و با تاخیر انجام شد و چند سالی برگزار می‌شود تا عزیزان نظرات خود را ارائه دهند.
امام جمعه شاهرود با اشاره به شرایط فعلی کشور در مسئله معیشت و سختی‌های زیادی که بر مردم وارد می‌شود گفت: باید مساجد سهم خود را ایفا و نقش آفرین باشند با مدیریت ائمه جماعات و وحدت و انسجام و‌حمایت از ارزش‌های دین و انقلاب در مساجد تقویت شود و ادامه پیدا کند تا به سامان بهتری برسیم و مقدمات ظهور فراهم شود.
در این مراسم حجت الاسلام جوانشیر به قرائت قرآن پرداخت و ذاکر اهل بیت حجت‌الاسلام محمدیان در وصف مولا علی به مولودی خوانی پرداخت.
حجت الاسلام سیدولی الله حسینی امام جماعت مسجد و حسینیه مدرسه قلعه با عرض خیرمقدم هدف از این گردهمایی را توجه به برنامه‌های عید غدیر و ماه محرم و هماهنگی در این زمینه عنوان کرد.
در این گردهمایی برخی از ائمه جماعات، هیئت امنا مساجد و فرماندهان پایگاه‌ها به بیان دیدگاه‌ها خود پرداختند که حجت الاسلام علی معصومی امام جماعت، به موضوع اهمیت جذب نسل جوان در مساجد و دلایل ضعف در جذب جوانان به مساجد و اهمیت نظام دهی در جامعه تجمل گرایی آفت نظام است.
حاج رضا مستوفیان مسؤول امنا مسجد غربا با بیان اینکه امام جماعت و هیئت امنا و هئیت مذهبی و پایگاه بسیج که مسئول فرهنگی در مساجد است.
وی افزود: آیا شورای سیاست گذاری رسیدگی به امور مساجد به وظایفش عمل کرده است یا نه؟ آسیب شناسی کرده است؟ و در مساجد پیگیری کرده یا نه! آیا از مساجد بازخواست شده است البته الان در حال کار‌هایی هستند و واقعا کوتاهی شده و باید پررنگ شود.
مستوفیان افزود: آیا بررسی کرده اند که این احکام صادره شده برای هئیت امنا تمام شده یا نه و هئیت امنا وظیفه و مسؤولیتی که دارند چه کردند و جذب جوانان در مساجد چه کرده اند، امام جماعت مسجد نگاه آقا باید گده‌های دوستانه و به شبهات پاسخ دهد و فعالیت‌ها را به بیرون بسط دهد و ظرفیت شورآفرینی را ایجاد کند و مطالبه گری باید شود و مساجد نقش دارند، چون امام فرمود: سنگر است و کانون‌های فرهنگی مساجد و پایگاه امام جماعت چقدر دغدغه دارد.
وی تاکید کرد: امام جمعه و اعضا شورای سیاست گذاری امور مساجد نقش خود را پررنگ کنند و رسیدگی به هیات امنا کنند.
علیرضا آشوری مسؤول پایگاه بسیج مسجد غربا نیز گفت: برنامه‌های پایگاه در راستای مسجد و حضور جوانان در برنامه‌های مسجد و دنبال موازی کاری نبودیم و تمام بسیجیان از نمازگزاران و نمازگزاران از بسیجیان هستند.
وی افزود: تفکر و همدلی همه ارکان مسجد برای پیشرفت برنامه‌های بسیج و جذب جوانان و کاهش شکاف نسل جوان و نوجوان با مسجد با تلاش سرگروه‌های صالحین انجام شدن و هدف ما مسجدی در تراز انقلاب اسلامی با اهمیت دادن به جوانان و نوجوانان و با حضور همه اقشار جامعه.
وی با درخواست از مسؤولین که روحانیون انقلابی و‌جوان را وارد مساجد کنند گفت: با تزریق این روحانیون انقلابی و جوان بتوانیم جذب جوانان و مقابله با توطئه دشمنان کنیم.
ذبیح الله خدابخشیان مسئول مرکز نیکوکاری منطقه باغزندان هم در این گردهمایی گفت: مراکز نیکوکاری را باید همه دریابند و البته مسؤولین کمک و‌حمایت می‌کنند و چهار سال که مرکز ما تاسیس شده و ۱۰۰ خانوار و ۲۵۰ نفر اعضا خانواده‌ها هستند و خودمان را موفق نمی‌دانیم و البته رو به رشد بوده ایم و سه میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال عملکرد سال ۹۶ ماست که پاسخگو نیست.
خلیل شعبانی مدیر کانون فرهنگی مسجد رسول اکرم (ص) هم به توجه به جوانان و نوجوانان در مسجد و برخورد با آنها، دادن مسوولیت به نوجوان و جوانان در مسجد و مخاطب شناسی و نیازسنجی از مخاطبین به ویژه نوجوانان و جوانان، زیبایی و تمیزی مسجد، ایجاد فضای مسجد برای نوجوان و جوانان، توجه به کیفیت در مساجد و اهمیت دادن به بانوان در مساجد، توجه به ایام تولد ائمه و نشاط آفرینی در مسجد اشاره و تاکید کرد.
در این مراسم از محمدحسن محمدی عضو هیئت امنا مسجد امیرالمومنین (ع)، علیرضا صفری عضو هیئت امنا موسی بن جعفر پای نخل، حجت الاسلام مستغیب امام جماعت مسجد علی ابن الحسین، حجت‌الاسلام ترابیان امام جماعت مسجد رضوی، حجت الاسلام عرب زینعلی امام جماعت مسجد فاطمیه، امیر حسین پور فعال فرهنگی، خلیل شعبانی مسئول کانون فرهنگی مسجد رسول اکرم، خانم حسین پور فعال فرهنگی، علی اصغر عامری فرمانده پایگاه بسیج، عباسعلی سلمانی فرمانده پایگاه، علیرضا آشوری فرمانده پایگاه بسیج و تقدیر از برگزیدگان مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود در این مراسم تجلیل شد.

گزارش : علی عامری

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار