نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه متأسفانه امروزه خدا در زندگی مردم کم‌رنگ شده است تصریح کرد: ماه محرم بهترین فرصت برای روشنگری است.
کد خبر: ۹۰۵۵۷۸۴
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی در گردهمایی طلایه داران تبلیغ در یزد با اشاره به اینکه روحانیون در منابر خود باید مطالبی را بیان کنند که برای مردم مفید باشد اظهار داشت: روحانیون قبل از منبر رفتن باید مطالعه داشته باشند تا وقت با ارزش مردم را پای منابر تلف نکنند، زیرا جبران آن بسیار سخت و شاید غیرممکن باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه متأسفانه امروزه خدا در زندگی مردم کم‌رنگ شده است گفت: در گذشته به این شکل نبود و مردم و مسئولان توکلشان بر خدای متعال و نیت‌هایشان هم خدایی بود.

امام جمعه یزد ادامه داد: روحانیون باید مردم را متوجه کنند که خدا را در زندگیشان ملاک قرار دهند و کار‌ها و توکلشان برای خدا باشد، زیرا هیچ کس غیر از خدای متعال نمی‌تواند مشکلات را برطرف سازد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواری در جامعه و بیان خدمات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی به مردم باید از طرف روحانیون برای مردم بیان شود تا آن‌ها نیز نسبت به این مسائل به آگاهی کامل برسند.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه ماه محرم و صفر یکی از بهترین فرصت‌ها برای بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی است اضافه کرد: اگر آگاهی به روش‌های بدیع و نو از سوی روحانیون به مردم داده شود آن‌ها نیز در مقابل توطئه‌های دشمن با بینش و نگاه تیزبینانه برخورد می‌کنند و هر سخن و حرفی را بر علیه نظام و انقلاب به راحتی قبول و به دیگران منتقل نخواهند کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با تأکید بر اینکه قدرت تفکر و تعقل باید در سطح جامعه و در بین اقشار مختلف مردم و بالأخص نسل جوان احیا شود گفت: جامعه ما نیازمند افراد متفکر است و باید به سمت تربیت اینگونه افراد پیش برویم تا بتوانیم در برابر مسائل مختلف با تفکر و تعقل تصمیم گیری کنیم.

امام جمعه یزد با انتقاد از سیستم آموزشی کشور گفت: بخوان، حفظ کن و نمره بگیر از صد سال پیش تا کنون توسط انگلیسی‌ها در سیستم آموزشی کشور جا افتاده است که متأسفانه قدرت تفکر و تعقل را جوان گرفته و آن را فردی خنثی تربیت می‌کند.
ارسال نظرات