خبرهای داغ:
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

4 میلیون دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد/آموزش و پرورش مدارس روستایی را تعطیل کرد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون 9 میلیون نفر از جمعیت 80 میلیونی ایران بی‌سواد هستند گفت: از سوی دیگر نزدیک به چهار میلیون پسر و دختر 6 تا 18 ساله از تحصیل باز مانده اند.
کد خبر: ۹۰۵۵۷۴۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶

 

نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه مدارس از 13 روز دیگر باز می‌شود اظهار کرد: این در حالی است که متاسفانه در سال تحصیلی جدید، مشکلات عدیده‌ای برای خانواده‌های مستضعف به وجود می‌آید، هر چند در گذشته نیز تعداد بیسوادان و بازماندگان از تحصیل نسبت به آمار، بیشتر بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر آن، دانشمندان، مراجع عظام تقلید و ائمه اطهار(ع) همگی مردم را به علم و تحصیل تشویق کرده و حوزه‌های علمیه نیز به دست مردان نیک روزگار تاسیس شد و با جهل و بی‌سوادی مبارزه می‌کنند.

قاضی‌پور با اشاره به اینکه هم اکنون 9 میلیون نفر از جمعیت 80 میلیونی ایران بی‌سواد هستند گفت: از سوی دیگر نزدیک به چهار میلیون پسر و دختر 6 تا 18 ساله از تحصیل باز مانده و علت آن نیز عوامل اقتصادی و فرهنگی بوده و اینکه آموزش و پرورش مدارس روستایی را تعطیل کرد.

وی بیان کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است که آموزش و پرورش برای همگان و در تمامی سطوح تحصیلی رایگان است و علاوه بر آن، در جای دیگر آمده که دولت موظف است وسائل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوران متوسطه فراهم سازد و وسائل تحصیلات عالی را تا سر حد کفایت کشور به طور رایگان گسترش دهد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار