خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
شهردار منطقه یازده شیراز گفت: نخستین پارک ویژه جانبازان و معلولین شیراز در محله‌ای ویژه جانبازان احداث می‌شود تا سرآغازی برای بهسازی و مناسب‌سازی تمامی فضا‌های عمومی شهر برای شهروندان کم توان جسمی باشد.
کد خبر: ۹۰۵۵۷۰۴
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، حمید برزگر، با بیان اینکه نخستین پارک ویژه جانبازان و معلولین در محله‌ای ویژه جانبازان احداث می‌شود اظهار داشت: امید است که این پارک سرآغازی برای بهسازی و مناسب‌سازی تمامی فضاهای عمومی شهر برای شهروندان کم‌ توان جسمی باشد.

وی گفت: این پارک در شهرک فتحیه بلوار جانبازان در مرحله طراحی فضاهای ورزشی و امکانات رفاهی است و می‌توان از این پارک به عنوان پایلوت و آغازی برای بهسازی تمامی پارک‌ها و سایر فضاهای عمومی یاد کرد تا جانبازان برای حضور در فضاهای عمومی دغدغه‌ای نداشته باشند.

فتحیه شهرکی است برای سکونت جانبازان که در بلواری به همین نام در منطقه یازده شهرداری قرار دارد. منطقه‌ای که به گفته بزرگر در مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی برای معلولین و جانبازان از سرآمدهای شهر است.

شهردار منطقه یازده شیراز افزود: پارکی قدیمی با حفظ فضای سبز مطلوب آن به پارکی 4 هزار متری در قالب آیین‌نامه ویژه معلولین تبدیل می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور بی‌دغدغه معلولین و خانواده‌هایشان در فضای با طراوت این پارک باشیم.

برزگر بیان کرد: کف مسطح و در صورت ضرورت با شیب‌ 3 درصدی، آبخوری و نیمکتهای مناسب، سرویس‌های بهداشتی، ورزش‌های همگانی و فضاهای کوچک ورزشی مسقف از ویژگی‌های این پارک است.

شهردار منطقه یازده گفت: ضرورت ایجاد مکانی تفریحی ویژه خانواده ها به خصوص جانبازان معزز یکی از اولویت های شهرداری است.

برزگر از عزم شهرداری منطقه یازده برای مناسب‌سازی منطقه برای جانبازان و معلولین سخن گفت و بیان کرد: مناسب‌سازی از ساختمان شهرداری آغاز شده و کفی مسطح و شیب‌ تا 4 درصد از ویژگی‌های این ساختمان است. پس از آن ورودی پارک‌ها، بانک‌ها و مراکز تجاری مهم مد نظر مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بخش گسترده‌ای از پیاده‌رو بلوار نصر و بخش‌هایی از بوستان رضوی اکنون برای جانبازان ویلچری، معلولین حرکتی و نابینایان مناسب‌سازی شده است .

ارسال نظرات
پر بیننده ها