خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی ـ. هنری ایام محرم‌الحرام در این استان گفت: هنرمندان با هنرآفرینی خود در قالب تولیدات ویژه ایام محرم و توجه به فرهنگ عاشورا باعث خواهند شد تا از این طریق همه اقشار و به‌ویژه نسل امروز با جامعه هم زیست، هم‌نوا و همگام شوند.
کد خبر: ۹۰۵۵۶۸۷
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تأکید بر اینکه هنر می‌تواند در انتقال پیام عاشورا موثر باشد، گفت: به‌طور کلی هنر زبان بیان اندیشه است و قالب‌های هنری نسبت به محدوده تأثیرگذاری‌‌شان می‌توانند در رساندن پیام‌ها تأثیرگذار بوده و تولیدات هنرمندان مخصوصاً در حیطه مفاهیم دینی و مفاهیم عاشورا، برای فضاسازی فرهنگی نسل امروز جامعه بسیار تأثیرگذار و موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ماه محرم، جغرافیای کربلا، روز عاشورا و حضرت امام حسین(ع)، یک نشانه و نماد بزرگ و گسترده هویتی برای مسلمانان جهان به شمار می‌رود، گفت: این واقعه و رخداد به مثابه یکی از بزرگترین تراژدی‌های تاریخی و روایات مکتوب و منقول گشته است و اهمیت مدنی و اجتماعی این واقعه آن چنان هست که مراسم عاشورا یکی از عوامل پیوند زننده بین آدم‌ها و گروه‌های اجتماعی بوده و هست و هنرمندان با هنرآفرینی خود باعث خواهند شد تا از این طریق با جامعه هم زیست، هم نوا و هم روز شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه از برپایی نمایشگاه، تعزیه، تئاتر خیابانی، اکران فیلم‌های سینمایی و مستند، تله تئاتر و کارگاه تخصصی تعزیه به احترام و ارزشمندی ایام محرم در شیراز و شهرهای استان خبر داد، گفت: نمایشگاه عکس محرم در شیراز برای ۴ نگارخانه تعیین شده است و شهرستان‌های استان نیز در ۱۵ نگارخانه همزمان در همین مسیر حرکت خواهند کرد.

سهرابی افزود: نمایشگاه عکسی نیز از پیاده‌روی اربعین سال گذشته در هفت نگارخانه استان برپا می‌شود و همچنین تعزیه‌های در شیراز توسط ۵ گروه تعزیه در ۵ نقطه پر تردد شهری و در ۳۰ شهرستان استان فارس، ویژه دهه اول محرم برگزار خواهد شد.

وی با اعلام اجرای نمایش‌های صحنه‌ای ویژه محرم، گفت: تاکنون ۳ اثر مجوز دریافت کرده‌اند که در سه سالن و هر گروه ده شب اجرا دارند و تئاتر خیابانی نیز به‌همین مناسبت با اجرای نمایش‌های سوگواره‌ای و کاروانی توسط هنرمندان ۲ گروه در شیراز اجرا می‌شود که در ادامه با بیشتر شدن گروه‌های هنری از اجرای آن‌ها استقبال می‌كنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به پخش فیلم‌های «تنگه ابو قریب» و «به وقت شام» ‌برای تاریخ‌های ۶، ۷ و ۸ محرم در مکان‌های تالار حافظ، پارک بعثت و نمایشگاه شهرک شهید بهشتی، گفت: نمایش ۱۰ مستند از روایت فتح به تهیه‌کنندگی و کارگردانی شهید آوینی در سینما غزل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس توسط انجمن فیلم کوتاه شیراز و انجمن سینمای جوان به نمایش در می‌آید.

سهرابی در پایان گفت: پخش تله تئاتر تعزیه به کارگردانی علیرضا حیدر پور و استاد فهندژ سعدی نیز از شبکه فارس با همکاری صدا و سیمای مرکز استان و برگزاری کارگاه‌های تخصصی تعزیه به عنوان تنها نمایش ایران با همکاری دانشگاه هنر و کانون منتقدان تاتر و خانه تئاتر فارس، در این ایام در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها