خبرهای داغ:
صدا و سیمای مرکز فارس در ایام دهه محرم ویژه برنامه‌های متعددی را در بخش‌های مختلف تدارک دیده و پخش می‌کند.
کد خبر: ۹۰۵۵۶۸۵
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، همزمان با فرا رسیدن ایام محرم‌الحرام، مركز صدا و سیمای فارس برنامه‌های متنوعی را در بخش‌های مختلف پخش می‌كند.

در این راستا مراسم سوگواری عزاداران حسینی در ایام محرم در اقصی نقاط استان با پوشش گسترده رادیویی و تلویزیونی با شکوه تمام به سمع و نظر مخاطبان می‌رسد.

"شب‌های شیدایی" ویژه برنامه شبانه به‌صورت زنده هر شب از شاهچراغ(ع) به‌مدت ۱۲۰ دقیقه با انعکاس عزاداری عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) و بخش‌های محرمی، پخش عزاداری‌های شهرستان‌های استان فارس از نقاط مختلف آباده، لارستان، گراش، داراب و جهرم، کازرون استهبان با دعوت از کارشناسان خبره تلاش می‌شود تا واقعه کربلا و عاشورا برای مخاطب تبیین شود. همچنین با دعوت از شاعران عاشورایی اشعار ناب شاعران برتر استان در سوگ این واقعه عظیم سروده می‌شود.

در این برنامه هنرمندانی که در زمینه‌های مختلف به این واقعه پرداخته‌اند به مخاطبان معرفی می‌شوند. معرفی کتب، فیلم‌ها، نمایشگاه‌های مرتبط، معرفی هیئات مذهبی از اهداف این برنامه است.

"صبح پارسی" هر روز ساعت ۸:۴۵ الی ۹:۴۵ با رویکرد محرم و دعوت از پیرغلامان و هیات مذهبی و برنامه «کاشانه مهر» مرتبط با ایام محرم با بخش‌های کارشناسی، بیان واقعه عاشورا، حضور هیئات مذهبی در برنامه هر روز از ساعت ۱۰ صبح، «برنامه نگاه» روز با رویکرد محرم شنبه، دوشنبه و چهارشنبه، پخش مستقیم همایش شیرخوارگان جمعه ازشبکه فارس و سراسری، پخش مستقیم «احلی من العسل»، همایش زینبیون، پخش مستقیم چک چکو از استهبان، پخش مستقیم نماز ظهر عاشورا و تاسوعا از شبکه‌های سراسری و فارس، پخش مستقیم مراسم عزاداری مردم شیراز در محلات نیز از دیگر برنامه‌های سیمای فارس در این ایام است.

ویژه برنامه‌های محرم رادیو فارس شامل ویژه برنامه تاسوعا و عاشورای حسینی به‌صورت زنده از ساعت ۹ تا ۱۲ در روز تاسوعا به‌مدت ۱۸۰ دقیقه به‌صورت زنده با هدف انعکاس عزاداری در شیراز و استان فارس در قالب گفت‌وگو و تحلیل قیام حسینی، «تکیه رادیو» به‌صورت زنده از ساعت ۱۹:۴۵ الی ۲۰:۵۵ یکم تا ۱۱ محرم با معرفی هیئت‌های عزاداری شیراز و استان، گفت‌وگو با پیرغلامان حسینی، کارشناس مذهبی، گزارش، گلچین کلام بزرگان، نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی و... «نمایش شب» در ده قسمت نمایشی جداگانه با پرداختن به شخصیت‌های کربلا و وقایع عاشورا از جمله برنامه‌های رادیو فارس است.

همچنین «داستان‌های امروزی» با محتوای محرم به مدت ۳۰ دقیقه از ساعت ۲۲ تا ۲۲:۳۰، «چهارده پرده اشک» ساعت ۱۵ تا ۱۶ از دهه اول محرم هرروز که به معرفی اصحاب امام حسین(ع) و شرح حال آنها در واقعه کربلا (هر قسمت یکی از اصحاب) می‌پردازد، «لب تشنگان عشق» از ساعت ۱۶:۴۰الی ۱۷ ازدهه اول محرم هرروز با معرفی پیرغلامان حسینی در شهر شیراز و استان فارس، «نینوای شعر» ساعت ۱۴:۴۵ تا ۱۵ و دعوت از شاعران و برگزاری مشاعره با اشعارآیینی و حال و هوای محرم، «چراغ هدایت» از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۸:۰۰ برنامه‌ای کارشناس و گفت‌وگو محور با رویکرد تحلیل قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، «پخش سخنرانی» از ۲۳ الی ۲۳:۳۰ که دهه اول محرم هر شب یک سخنرانی با موضوع محرم و قیام حسینی پخش می‌شود، از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.

«كاروان نینوا» از ۲۳:۳۰ تا ۲۴ هر شب با توجه به‌مناسبت برنامه روضه و نوحه‌خوانی پخش می‌شود و همچنین همایش شیرخوارگان حسینی به‌صورت زنده از ساعت ۹ الی ۱۲ جمعه اول محرم در بین برنامه زنده مراسم شیرخوارگان از حرم شاهچراغ(ع) به شکل زنده منعکس می‌شود.

در برنامه‌های دیگر (صبحگاهی، نیمروزی، عصرگاهی ، ادبی و.....) رادیو فارس به تناسب و اقتضای برنامه به محرم و قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) پرداخته می‌شود.

اقدامات صدا وسیما در حوزه خبر نیز شامل تهیه گزارش برپایی خیمه‌های عزاداری زرقان، گزارش آمادگی مردم برای برپایی عزاداری ماه محرم ، گزارش آسیب‌های مداحی، گزارش تجلی محرم در آثار هنری، گزارش از هیئتی که در همه ایام سال مراسم مذهبی برگزار می‌کند، گزارش شهید اسکندری به عنوان شهید بی سر، پخش عزاداری‌های هیئت‌های مذهبی شیراز و شهرستان‌ها که هر شب تصاویر عزاداری دو هیئت مذهبی شیراز و دو هیئت مذهبی شهرستان پخش می‌شود، تهیه گزارش از سینه‌زنی قطاری

لارستانی‌ها، گزارش از مراسم چک چکو در استهبان (عصر عاشورا)، گزارش از تعزیه فسارود، گزارش‌های رویدادی مثل شیرخوارگان حسینی، گزارش روز تاسوعا و عاشورا و ... از برنامه‌های واحد خبر مرکز فارس در این ایام است.

همچنین برگزاری عکس واره محرم ویژه هیئات و عزاداران حسینی، برگزاری عکس‌واره نذورات محرم، انتشار گزیده برنامه‌های سیما و صدا در فضای مجازی، پوشش تصویری عزاداری‌های حرم سوم در شاهچراغ(ع) نیز در دستور کار فضای مجازی صدا و سیمای فارس قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها