خبرهای داغ:
کاظمی عنوان کرد: یکی از بهترین اقدامات در حوزه ترویج و گسترش گفتمان ارزشی کشور، همین کنگره ها می باشد. ما هرچه داریم از شهداست.
کد خبر: ۹۰۵۵۶۰۸
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آئین اختتامیه فعالیت های تابستانی سراسر کشور که به میزبانی استان قزوین برگزار شد ضمن تقدیر از فعالیت های مدیرکل آموزش و پرورش و معاونین حوزه های مختل آموزش و ‌پرورش استان بیان کرد: بر اساس فعالیت این عزیران موفقیت های بسیار زیادی نصیب استان قزوین در تمام حوزه های آموزشی شده است.
وی گفت: امروز کسی نیست که منکر اهمیت و نقش اوقات فراغت در تربیت اجتماعی دانش آموزان باشد و محوری ترین برنامه در تشخیص مسیر فعالیت دانش آموزان، نوع پرکردن اوقات فراغت از هر منظری است که مورد اهمیت می باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اوقات فراغت هم از منظر فردی می تواند موجب آرامش روحی شود و جسم و روح را برای فعالیتهای مختلف آماده نماید و هم از منظر آسیب های اجتماعی می تواند موجب دانش افزایی شود.
کاظمی عنوان کرد: در کنار همه مزایایی که اوقات فراغت دارد می تواند نقش اساسی در زندگی آینده دانش آموزان ایجاد کرده و نقطه عطفی در زندگی دانش آموزان باشد.
وی افزود: قطعا آینده درخشانی که در انتظار دانش آموزان فعال امور پرورشی وجود دارد متفاوت از آینده سایر دانش آموزان است و ما می توانیم با نگاه برنامه ریزی شده در خصوص اوقات فراغت، آینده درخشانی در زمینه بهره مندی از زندگی موفق برای دانش آموزان داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اوقات فراغت می تواند مایه شادی و نشاط را بین دانش آموزان فراهم کند اما نگاه ما به این امر باید عمیق تر و دقیقتر به باشد.
کاظمی اضافه کرد: امروز رویکرد نظام تعلیم و تربیت بیشتر به سمت فعالیت های گروهی برای تمرین مهارتها در عرصه های مختلف زندگی است و دسترسی به مسایل علمی به راحتی میسر است اما کسب مهارتها کار سختی است که ما این فعالیتها و مهارتها را در اوقات فراغت تمرین می کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نکته دوم که قابل تامل است این است که اصلا قرار نیست این برنامهه ها شروع و پایانی داشته باشد و برنامه های اوقات فراغت مهرماه با شروع سال تحصیلی آغاز می شود.
کاظمی افزود: تمام فعالیتهای پرورش در طول سال جهت غنی سازی اوقات فراغت است مانند فعالیتهایی که در دارالقرانها، اردوگاهها، مربیان و کانون ها برای دانش اموزان انجام می شود.
وی بیان کرد: اتفاق جدید در سال جدید در کنار همه این فعالیتهایی شده که تمهید شده، در برنامه درس ملی دوساعت از برنامه درسی کاسته و در اختیار برنامه های تربیتی و پرورشی قرار می گیرد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: شعار ما در سال تحصیلی جدید، حمایت از کالای ایرانی و تعلیم و تربیت تمام ساعتی است و زمانی موفق می شویم که به تمام ابعاد روحی و ‌جسمی دانش آموز در حد وسع و استعداد آنها توجه کنیم و با همین رویکرد صد برنامه تدوین شده که در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت.
کاظمی در ادامه تصریح کرد: دانش آموزی موفق است که جهت گیری زندگی خودش را در راستای اوقات فراغت تنظیم کرده و با استفاده از این فعالیتها در کنار برنامه های آموزشی از این فضا استفاده کند.
وی عنوان کرد: نکته بعدی نگاه به عدالت بخشی است و ما در تمام برنامه ها نگاه عدالت بخشی را باید تحکیم‌ کنیم که این امر شاخصه انقلاب است و در همین راستا برنامه ریزی برای اوقات فراغت در روستاها آغاز شده و یکی از برنامه ها اردوهای مناطق محروم است که حضور بیش از ده هزار دانش آموز در این اردو ها بود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین حضور دانش آموزان زیارت اولی در مشهد و اردوهای مناطق مرزی از جمله برنامه هایی است که با این رویکرد تمهید شده و هر چه ما برای محرومیت زدایی تلاش کنیم کم است و نیاز به برنامه ریزی بیشتری دارد.
کاظمی ضمن اشاره به اردوگاه شهید بابایی یانس آباد ضافه کرد: یکی از ظرفیت های ارزشمند استان قزوین همین اردوگاه یانس آباد است که می تواند بستری از فعالیتهای اقامتی و فرهنگی و تفریحی و آموزشی برای خانواده بزرگ فرهنگیان و دانش آموزان باشد و ما این آمادگی را داریم تا در حد وسع به این اردوگاه کمک کنیم که قابلیت یک اردوگاه کشوری را داشته باشد.
کاظمی در خصوص یادواره بزرگ شهدای استان بیان کرد: یکی از بهترین اقدامات در حوزه ترویج و گسترش گفتمان ارزشی کشور، همین کنگره ها می باشد. ما هرچه داریم از شهداست. امروز دشمن برنامه ریزی های گسترده ای را در شرایط کنونی انجام داده و تلاش می کند تا جوانان ما را از ارزشهای انقلاب جدا کند و نیاز است تا تلاش بیشتری برای مقابله با ضدفرهنگ ها انجام شود که یکی از راهها برگزاری کنگره های یادبود شهدا است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها