توسعه فکری، تبیین و روشنگری در جامعه یک ضرورت است

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در مراسم برگزاری کارگاه تخصصی آموزش مداحی گفت: توسعه‌ی فکری، تببین و ایجاد روشنگری در بین آحاد جامعه یک ضرورت بسیار مهم است.
کد خبر: ۹۰۵۵۵۴۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان صیح امروز در کارگاه آموزشی بسیج مداحان که در کتابخانه آیت الله خامنه‌ای سنندج برگزار شد اظهار کرد: رسالت پیامبران الهی بیان حقایق احکام الهی و احکام دین بود که عده‌ای آن را با جان و دل می‌پذیرفتند و حتی جانشان را در راه دین اهدا می‌کردند و عده‌ای هم همواره سر پیچی و مخالفت می‌کردند و برای این عده هم به تبیین دین می‌پرداختند لذا هر اتفاق بدی که در یک جامعه رخ می‌دهد نشانه‌ی ناآگاهی، عدم شناخت و نادانی و جهالت است.

وی گفت: در زمانی که لازم بود کردستان هم توسعه پیدا کند متاسفانه عده‌ای از روی بی اطلاعی و ناآگاهی و جهالت به سمت ضد انقلاب رفتند چرا که هنر دشمن این بود که در اوایل دوران جنگ دشمن گروه سازی کرد و متاسفانه جوانان به سمت " عَلَمِ باطل رفتند و گرفتار دشمن شدند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به واسطه حضور گروهک‌های ضدانقلاب که همواره در صدد ایجاد شکاف بین مردم و نظام بودند، روند توسعه با مشکلات و چالش‌های جدی مواجه بود.

سردار رجبی با یادآوری تهدیدات تجزیه‌طلبی دشمنان در ایران و استمرار آن، گفت: تشکیل گروهک‌های ضدانقلاب همواره جزو سیاست‌های استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هست.


وی خاطر نشان کرد: توسعه‌ی فکری، تبیین و ایجاد روشنگری در بین آحاد جامعه بسیار ضرورت دارد و نباید منتظر بخشنامه و کار سازمانی بود بلکه هر کس باید به اندازه‌ی توانش به تبیین و روشنگری مردم بپردازد و مداحان نیز هنرمندانه باید این کار را انجام دهند.


به گفته‌ی فرمانده‌ی سپاه بیت المقدس کردستان، کردستانی مظهر عشق به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) هستند و ریشه همه ما مسلمانان دین و اهل بیت است و وجود اختلافات جزیی نمی‌تواند ما را از هم جدا کند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: شاید دشمنان سعی دارند فضا را برای شیعه و سنی و قومیت‌ها، ناسالم و تهدید علیه همدیگر تبدیل می‌کنند، اما در بین شیعه و سنی، یک حقیقت سالم است.

سردار رجبی با اشاره به اینکه دشمنان همواره با استفاده از روش‌های گوناگون می‌خواهند که جوانان ما را از راه راست منحرف کنند خاطر نشان کرد: اقدامات ما باید مقابله ای، هنرمندانه، واقعی، اما تهاجمی باشد تا بتواند تاثیر آن را نشان دهد.

وی با بیان اینکه مردم کُردستان عاشق اهل بیت هستند و در اکثر برنامه‌ها خصوصا در ماه محرم به خوبی آن را نشان داده اند یادآور شد: به هیچ عنوان نباید به مبانی اهل سنت توهین شود بلکه باید وحدت رویه در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه یوسفی مسئول بسیج مداحان سپاه بیت المقدس کردستان گفت:این آموزش یک روزه و با حضور تعدادی از مداحان خواهر و برادر برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقاء سطح توانمندی مداحان در استان و شهرستان جهت پوشش برنامه‌های مذهبی در ماه محرم عنوان کرد و افزود: استان کردستان دارا‌ی پتانسیل‌های فراوان در رشته‌های مختلف مذهبی است که با برگزاری این کارگاه‌های تخصصی می‌توان این پتانسیل‌ها را بالفعل تبدیل کرد و برنامه‌های فرهنگی، مذهبی استان را با وجود این افراد آموزش دیده پر بارتر برگزار کرد.

در ادامه این همایش از نرم افزار شهدای استان کردستان با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، رئیس بسیج مداحان کشور و مدیر اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان رونمایی شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات