خبرهای داغ:
شصت و دومین شماره از نشریه فرهنگی تشکیلاتی حلقه وصل با موضوع «حمایت از کالای ایرانی» منتشر شد.
کد خبر: ۹۰۵۵۵۳۴
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، شصت و دومین شماره از نشریه فرهنگی تشکیلاتی حلقه وصل با موضوع «حمایت از کالای ایرانی» منتشر شد. در این شماره علاوه بر اخبار مهم جبهه فرهنگی انقلاب، پرونده‌ای متنوع درباره تولید کالای ایرانی در قالب گزارش ها و گفتگوهایی جذاب و چالش برانگیز با تولیدکنندگان کالاهای ایرانی و مدیران فروشگاه های عرضه محصولات ایرانی آماده و منتشر شده است.

یک انگلیسی وزیر اقتصاد ایران

سرمقاله این شماره را صادق یزدانی مدیرمسئول حلقه وصل نوشته است که در بخشی از آن می‌خوانیم «همه وقتی دور هم جمع می شویم می گوییم اوضاع خوب نیست و چرا شرایط این کشور این طوری شده و باید فکری کرد و مردم در فشارند. اما کسی هم راه حلی ارائه نمی کند. بخشی از علت ایجاد این شرایط خود ما هستیم که مدام می‌گوییم اوضاع خوب نیست. اوضاع بد یا خوب را هر کدام از ما می سازیم اما به آن اهمیتی نمی دهیم. کاش کمی هم به اندازه رهبر این کشور دل می سوزاندیم و به همان اندازه به آینده امیدوار بودیم.»

ششمین دوره نمایشگاه «ایران نوشت» با حضور نزدیک به ۱۰۰ تولیدکننده نوشت‌افزار ایرانی اسلامی از سراسر کشور برگزار شد و «بهشت» عنوان مجموعه ای تولیدی فرهنگی در این حوزه است که توسط جمعی از جوانان دغدغه‌مند یزد فعالیت خود را آغاز و امسال سومین سال حضور در نمایشگاه «ایران نوشت» را تجربه کرد. این در حالی است که جهت برگزاری چنین نمایشگاهی در استان خود با مخالفت شدید اصناف و اتحادیه لوازم‌التحریر فروش ها مواجه است. در بخش «آینه» حلقه وصل با حسین رستگاری مدیر این موسسه درباره تجربه ها و مشکلاتی که با آنها مواجه است، صحبت شده.

در ادامه بخش آینه با حجت الاسلام حسین عباسی‌اصل مدیر اندیشکده سبک زندگی اسلامی اهواز گفتگو شده است. اندیشکده‌ای در اهواز که آتش به اختیار در حوزه جهاد فرهنگی فعالیت می‌کند.

همچنین  سخنانی از حجت الاسلام پناهیان در مراسم نخستین سالگرد شهید حججی خواهید خواند با عنوان «در حوزه اقتصاد هم شهید حججی می خواهیم». استاد پناهیان مساله جهاد در همه حوزه‌ها و از جمله حوزه اقتصادی را پیش‌برنده فعالیت‌های انقلاب اسلامی می داند.

پایان بخش قسمت آینه سخنانی از علی اکبر رائفی‌پور است با عنوان «روحیه انقلابی بن بست شکن است». او معتقد است هر جا روحیه انقلابی وارد شده، بن‌بست ها را برداشته است.

در بخش حلقه اول، نشریه سراغ برخی از تولیدکنندگان و نیز فروشگاه های عرضه کالاهای ایرانی رفته و در پرونده ای متفاوت و جذاب با مدیران این مجموعه ها به گفتگو نشسته است. در این بخش شما می‌توانید با برخی کالاها و اجناس کاملا ایرانی و باکیفیت آشنا شوید و همچنین راجع به مشکلاتی که با آن دست و پنچه نرم می کنند اطلاعات خوبی کسب کنید.

در ابتدای این بخش، نوشتاری از سیدسجاد پادام خواهید خواند که راجع به کالاهای ایرانی و اینکه چه کالاهایی کاملا ایرانی هستند و علل اینکه چرا باید از تولیدکنندگان این کالاها حمایت شود، بررسی شده است.

در ادامه بخش حلقه اول گزارشی از شرکت تولیدی «مهمات فرهنگی ثاقب معبر» خواهید خواند که توسط رضا فرهادی مدیریت می شود. موسسه‌ای مردمی که ادوات جنگی را به شکل اسباب بازی و وسایل تزیینی تولید می کند.

در ادامه گفتگویی با کارگر نماینده گروه تولیدی «آجرنمای نقش بند تراب مهر» شده است. سپس امیرمسعود استادحسین مدیر اجرایی مجموعه فروشگاه های سبک زندگی طیبه درباره فعالیت‌های این فروشگاه سخن گفته است. بعد از این گفتگو، مصاحبه ای خواندنی با کریم ملک‌زاده مدیر شرکت کفش جام برتر تبریز انجام شده که از توجه بیش از حد به برند «نایک» در ایران گله دارد و تیم های ورزشی را خطاب قرار داده است.

گفتگو با مدیر تولیدی پوشاک «سه آ» و «جین شو»، گفتگو با مدیر اجرایی شرکت پادیسان و گفتگو با یکی از تولیدکنندگان و مدیران فروشگاه کفش هدیه‌سرای سینا در جنوب شهر تهران از دیگر مطالب این بخش هستند.

توزیع‌کننده‌های اینترنتی ایرانی

بخش «خط ویژه» این شماره از ماهنامه حلقه وصل نیز اختصاص به فعالان عرصه توزیع اینترنتی دارد. گفتگو با خانم مطلق که کانال فروش محصولات ایرانی دارد و در انتهای یک پارکنیگ، فروشگاه خانه ایرانی را هم ویژه بانوان تاسیس کرده و ورود آقایان در آن ممنوع است؛ معرفی فروشگاه اینترنتی «دینی کالا» و گفتگو با زوج جوانی که ایده پرداز و مالک آن هستند؛ گفتگو با حجت الاسلام محمد ولیان‌پور مدیر فروشگاه اینترنتی «زیست کالا» و درنهایت گفتگو با حسین پورمعیری مدیر فروشگاه اینترنتی «سبد ایرانی» از مطالب مهم این بخش است.

نشریه حلقه‌وصل به مدیرمسئولی و سردبیری صادق یزدانی منتشر می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها