خبرهای داغ:
مدیرکل اموزش و پرورش استان قزوین :

مهمترین پیام کنگره سه هزار شهید، انتقال ارزشها به نسل جوان است

قاسمی عنوان کرد: امسال کنگره سه هزار شهید را در استان خواهیم داشت که ۲۵۶ شهید دانش و ۵۸ شهید فرهنگی وجود دارد و مهمترین پیام این کنگره انتقال ارزشها به نسل جوان است.
کد خبر: ۹۰۵۵۵۲۴
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آئین اختتامیه فعالیت های تابستانی سراسر کشور به میزبانی استان قزوین با حضور کاظمی معاون امور فرهنگی و پرورش وزارت آموزش و‌پرورش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سالار قاسمی مدیرکل اموزش و پرورش استان قزوین و جمعی از مدیران و مسوولان استانی برگزار شد.
قاسمی در این مراسم بیان کرد: اوقات فراغت تابستان فرصتی برای جبران و ارتقا توانمندی ها دانش آموز و بستری برای رشد جسمی دانش آموزان و بازآوری نشاط دانش اموزان برای ورود به مرحله جدید سال تحصیلی می باشد.
وی گفت: مولفه هایی موجب شده تا غنی سازی اوقات فراغت اهمیت زیادی پیدا کند که می توان به فعالیت های غیررسمی، گسست نسلی، آسیب های اجتماعی موجود در جامعه، فاصله بین گفتمان خانواده ها و دانش آموزان و ضعف فرهنگ برنامه های گروهی و فردی در جامعه اشاره کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: اگر این مولفه ها را کنار هم بچینیم به اهمیت اوقات فراغت پی خواهیم برد.
قاسمی عنوان کرد: برای اینکه هنر زندگی کردن را به دانش آموز بیاموزیم باید در تربیت غیررسمی آنها توجه کنیم. تربیت انسانهای خلاق امیدآفرین و مسوولیت پذیر مولفه های تربیت در هزاره سوم است.
وی افزود: اگر قرار است به یک تربیت درست در راستای سند تحقق دست یابیم باید در محیط های غیر رسمی بدنبال آن باشیم. همه ارکان حاکمیتی و دغدغه مندان این امر، مهمترین عامل پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را در غنی سازی اوقات فراغت می دانند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: باید آستانه نقد و انتقاپذیری را بالاببریم که اینها همه در اوقات فراغت در بین گروههای همسال دست یافتنی است و در همین راستا باید دید چند درصد دانش آموزان می توانند روابط خوب و دیالوگ مثبتی با هم داشته باشند.
قاسمی اضافه کرد: هرچقدر همه دستگاهها برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تعامل داشته باشند آسیبهای اجتماعی و آسیبهای فضای سایبری کمتر خواهد شد.
وی در خصوص شعار امسال آموزش و‌پرورش استان قزوین تصریح کرد: شعار امسال در آموزش و پرورش قزوین، تحول بنیادی، ارتقا مدیریتی، نشاط تربیتی و مهارت زندگی می باشد که اگر بخواهیم اتفاقات مثبت در مدرسه بیفتد باید دانش آموزان بانشاط تربیت کنیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: امسال کنگره سه هزار شهید را در استان خواهیم داشت که 256 شهید دانش آموز و ۵۸ شهید فرهنگی وجود دارد و مهمترین پیام این کنگره انتقال ارزشها به نسل جوان است.

قاسمی ادامه داد: باید نسل جوان بداند بزرگترین مدرسه ای که ما در آن زندگی کردیم همین فرهنگ شهید و مدرسه حسینی است که شهدا را در مکتب علوی تربیت کرده و امروز نیز مدارس ما باید شهدای هسته ای را پرورش دهد.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار