نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

عزاداری ها مسجد محور و با اولویت مفاهیم قرآنی و احکام شرعی باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ، گفت: برنامه های تبلیغی ایام‌ محرم باید با محوریت مساجد و با اولویت مفاهیم قرآنی و احکام شرعی انجام‌ گیرد.
کد خبر: ۹۰۵۵۴۹۴
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه ایام محرم فرصت طلایی برای تبیین اهداف و آموزه های نهضت سرخ عاشورا است گفت: مبلغان دینی و روحانیت که در ایام محرم ماموریت حساس و خطیر تبلیغ و تبیین فرهنگ عاشورا را دارند باید در صحبت های خود از مفاهیم قرآنی و تشویق به فهم و تدبر در آن مورد توجه ویژه داشته باشند.
وی با ابراز تاسف از مطرح نشدن احکام شرعی سخنرانی های تبلیغی افزود: روحانیون توجه داشته باشند ابتدای سخنرانی های را به بیان مسائل شرعی و احکام دین اختصاص دهند.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر تشکیل جلسات فردی و اجتماعی در راستای افزایش وحدت و صمیمیت با مسئولان مساجد گفت: مبلغان ماه محرم با مردم خودمانی صحبت کنند و ارتباط های صمیمی در مسیر واقعیت ها گام بردارند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه روحانیت باید با اجتناب از بیان مسائل آرمانی که دست نیافتنی است گفت : با توجه به مسائل روز و مشکلات اقتصادی ،اجتماعی و اشتغال و ازدواج جوانان به سوالات مردم پاسخ های منطقی و مستدل ارائه کنید.
حجت الاسلام آل هاشم از روحانیت خواست در مواجه با مسائل جناحی و فرا جناحی هم رفتاری جانبدارانه نداشته باشند‌ و افزود: نه به اختلافات خودی ها دامن نزنید و نه غیر خودی ها ارتباط های غیر متعارف داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه تلاش و همت روحانیت باید بر محور قرار دادن عزاداری های حسینی با محوریت مسجد باشد بیان کرد: فقط به برگزاری مراسم های عزاداری تا سوم امام اکتفا نکنید و تا پایان محرم و صفر برای تبیین اهداف امام حسین علیه السلام برنامه داشته باشید.
حجت الاسلام آل هاشم توجه به مسائل سیاسی و اجتماعی و تاکید بر منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب را در سخنرانی های این ایام حائز اهمیت دانست.
امام جمعه تبریز پرهیز از خرافه گرایی و تاکید بر عزاداری های بی پیرایه سنتی مورد توجه قرار داد و گفت : مواظب باشیم این خرافه گرایی ها که به عزاداری ها تزریق میکنند با منطق و مستدل جواب داده شود.
حجت الاسلام آل هاشم خاطر نشان کرد: تبریز در برگزاری عزادری های سنتی و برنامه های مذهبی بی پیرایه سرآمد دیگر شهرهاست و باید عزاداری های سنتی را با حضور جوانان و نوجوانان رونق دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها