خبرهای داغ:
نماینده، ولی فقیه در استان فارس، دهه محرم را دهه امر به معروف خواند و گفت: مباحثی که در این دهه مطرح می‌شود باید اصلاح گرایانه باشد.
کد خبر: ۹۰۵۵۴۰۴
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین لطف‌الله دژكام در همایش سوگواره بصیرت عاشورایی كه با حضور علما و مبلغان شیراز و با همکاری موقوفه میرزا فتحعلیخان صاحب دیوان برگزار شد، بیان کرد:‌ قیام و نهضت ما اگر حسینی است و امروز هم این نهضت را با قدرت در دنیا ادامه می‌دهیم.

دژكام گفت:‌ روحانیان بسیاری در ركاب و نهضت امام حسین(ع) گام برمی‌دارند لذا دشمنی برخی با روحانیت به این دلیل است كه حرف و سخن امام حسین(ع) را می‌زند و اگر قدرت به دست روحانیت باشد، جلوی همه آن‌ها گرفته می‌شود و اگر عدالت بخواهد اجرا شود توسط روحانیت اجرا می‌شود.

وی هدف از انقلاب امام حسین(ع) را برای اصلاح امت پیامبر(ص) برشمرد و گفت: متأسفانه اكنون فساد بسیار زیاد شده است و بدانیم كه امام حسین(ع) هم آمد تا جلوی فساد را بگیرد لذا ما نیز باید مفاسد را در جامعه خود شناسایی كرده و به مردم بگوییم كه كدام مسئله جزو فساد است.

دژکام با بیان اینكه عمده این گرانی‌ها به دلیل آن است که عده‌ای ظاهراً دارند کار قانونی انجام می‌دهند ولی واقعاً دارند پول حرام می‌خورند، گفت: اكنون یك هزار و یک میلیون و پانصد هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور ایجاد شده است. این مبلغ در بانک با سود ۲۰ درصد هست یعنی با بهره نزول می‌خواهند جلو مفاسد اقتصادی را بگیرند در صورتی كه نزول خودش مفسده است.

وی با بیان اینكه ما برای رفع این مشكلات از دولت مطالبه داریم، تأكید كرد: مباحث دهه محرم باید اصلاح‌گرایانه باشد یعنی جلوی انحرافات اجتماعی گرفته شود نه اینكه همین‌طور روی منبر امام حسین(ع) بنشینیم زیرا این منبر قداست زیادی دارد. امام حسین برای اصلاح قیام کرد.

دژكام بیان كرد:‌ امسال در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم و بحمد الهی طی این سال‌ها توفیقات زیادی داشته‌ایم اما امروز مسئله اقتصادی شده است مانند چشم اسفندیار؛ می‌گویند اقتصاد را نمی‌توانید بگردانید؛ امنیت كشور را تأمین كرده‌ایم و از مرزهای خود دفاع كردیم و به طوری كه امروز همه از قدرت ما در منطقه آگاه هستند.

وی با بیان اینكه در درون كشور نیز كارهای زیادی انجام داده‌ایم كه پیشرفت حساب می‌شود، افزود:‌ما نمی‌توانیم بگوییم انقلاب ما حسینی نبوده است زیرا این نهضت حسینی را به وسط خیابان برده‌ایم و تمام كسانی كه برای این كشور شهید شده‌اند، برای اهداف امام حسین(ع) شهید شدند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس همچنین خدمات پزشكی را یادآور شد و گفت:‌ وضعیت ما در این عرصه از بسیاری از كشورها بالاتر است و این‌طور نیست كه بگوییم عقب هستیم و ما فقط در یک مسئله قافیه کم آورده‌ایم البته مقام معظم رهبری هر سال را سال اقتصادی اعلام كردند و در ابتدای سال هم باز مسائل اقتصادی را یادآور شدند و اكنون بعد از ۶ ماه به این وضعیت رسیدیم در حالی كه باید از قبل فكر می‌شد.

امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه روحانیت در این زمینه باید آزادنه سخن گوید، گفت: ضمن احترام به دولت كه مقام معظم رهبری هم فرمودند از دولت حمایت كنید و ما هم حمایت می‌كنیم، اما این مشكلات را هم می‌بینیم و تحمل می كنیم و برای مردم هم باید توضیح دهیم كه مشكل كجاست در غیر این صورت چگونه می‌توانیم آن را اصلاح كنیم.

وی با بیان اینكه روحانیت لشكر امام حسین(ع) است و سكوت برای سرباز آن حضرت معنی ندارد، گفت: البته روحانیان در این مسئله نیز باید لطافت داشته باشند و باید بدانیم كه اگر امروز مردم در این مسئله صبوری نكنند، ممكن است اصل قضیه از دست برود. یعنی ضمن اینكه مردم باید بدانند و مطالبه‌گر باشیم وظیفه انقلابی اكنون هم صبر است تا از این مرحله بگذریم.

دژکام با یادآوری اینكه دهه امر به معروف، دهه محرم است، گفت: مهم‌ترین امر به معروف و نهی از منكر ها همان امر به معروف و نهی از منكر مردم نسبت به دولت است و روحانیت هم باید بگوید و زبان مردم باشد.

وی یادآور شد: روحانیان در مساجد با سازماندهی مناسب می‌توانند امر به معروف و نهی از منکر مردم نسبت به دولت کنند و این جایگاه روحانیت است و امر به معروف هم یك مسئله قانونی است و این هم قانونی است اما ما به نفع دشمن كاری نخواهیم كرد.

دژكام در پایان از روحانیان خواست به مردم روحیه امید تزریق كنند و این نكته را یادآور شد كه منظور از امید، امید به مذاكره با این ابرقدرت و آن ابرقدرت نیست بلكه امید به دعای خیر امام زمان(عج) است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها