در اختتامیه جوانه های صالحین کوهرنگ عنوان شد:
فرمانده سپاه کوهرنگ گفت: زن، رسالتی‌ عظیم‌ در عرصه‌ زندگی‌ بر دوش‌ دارد و می‌ تواند به‌ مقامی‌ دست‌ یابد که‌ خداوند او را به‌ عنوان‌ اسوه‌ و نمونه‌ برای‌ افراد با ایمان‌ معرفی‌ کند.
کد خبر: ۹۰۵۵۳۴۷
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین اختتامیه طرح جوانه های صالحین در شهرستان کوهرنگ برگزار شد.

سرهنگ پاسدار عزیز موسایی در جمع خواهران بسیجی شرکت کننده در این مراسم، به تکریم زن در قرآن اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن‌ کریم، زن‌ را انسانی ‌تکریم‌ شده‌ می‌داند، با وجودی‌ کامل‌ و شایستگی‌ بسیار.

وی افزود: زن در قرآن، انسانی‌ است‌ که‌ خداوند ابزارهای‌ هدایت‌ را در اختیارش‌ گذاشته،‌ تا راه خود را به‌ سوی‌ سعادت‌ و کمال‌ بپیماید.

موسایی ادامه داد: مطالعه‌ و دقت‌ در نگاه‌ قرآن‌ به‌ زن‌ از بُعد انسانی، این‌ حقیقت‌ را آشکار می‌سازد که‌ زن‌ در این‌ بُعد هیچ‌ تفاوتی‌ با مرد ندارد؛ زیرا خداوند انسان‌ را آفرید و بنابر قانون‌ زوجیت‌ او را به‌ دو صنف‌ زن‌ و مرد تقسیم‌ کرد.                               

فرمانده ناحیه کوهرنگ تصریح کرد: زن انسانی‌ است‌ مکلف‌ که‌ در همه‌ موارد مخاطب‌ قرآن‌ قرار می‌ گیرد. او باید همه‌ دستورات‌ الهی‌ را انجام‌ دهد و از مناهی‌ دوری‌ گزیند تا در برابر، بهترین‌ پاداش‌ ها را بگیرد.

وی افزود: زن، رسالتی‌ عظیم‌ در عرصه‌ زندگی‌ بر دوش‌ دارد و از حقوقی انسانی‌ برخوردار می‌باشد و می‌ تواند به‌ مقامی‌ دست‌ یابد که‌ خداوند او را به‌ عنوان‌ اسوه‌ و نمونه‌ برای‌ افراد با ایمان‌ معرفی‌ کند. زن، تاریخ پرماجرا و دردآلودی را پشت سر گذارده و در برهه هایی از تاریخ، به مثابه کالایی قابل معامله و یا در حد یک حیوان یا برده تنزل یافته است.

موسایی گفت: در تبلیغات و رسانه های مسموم دشمنان اسلام، اهمیت و ارزش زن فقط استفاده از بانوان به عنوان یک کالای مصرفی می باشد؛ لذا بانوان اسلامی باید هوشیار باشند تا در این فضای مسموم دشمنان از طریق رسانه ها و فضای مجازی تحت تاثیر قرار نگیرند و به عنوان یک بانوی کامل و باکرامت درجوامع بشری تاثیرگذار باشند.

در پایان این مراسم، از پایگاه های موفق تر در اجرای طرح جوانه های صالحین شهرستان کوهرنگ تجلیل شد.

ارسال نظرات