خبرهای داغ:
نایب رییس کیک بوکسینگ جهان گفت: راه سخت یک قهرمان و انقلاب زمانی شروع می شود که بر قله افتخار بایستد آنگاه از درون و بیرون با تو دشمن می شوند.
کد خبر: ۹۰۵۵۰۹۴
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

افشین هادی چگینی نایب رییس کیک بوکسینگ جهان سبک wko ساعاتی را با خبرنگار خبرگزاری بسیج برای مصاحبه ای دوستانه گذراند. موفقیت های زیادی را در رشته رزمی کسب نموده و با طی مدارج عالیه در ورزش و تحصیل یکی از ورزشکاران انقلابی و از مربیان و قهرمانان جهان بوده که دارای عناوین و مدال های خوشرنگ جهانی در کیک بوکسینگ و پنچاک سیلات است، علاقه شدیدی به شهدا دارد. چگینی اصالتا اهل لرستان و با زبان شیرین لری صحبت می کند متن ذیل بخشی از گفتگو با افشین چگینی بوده که از نظر مخاطبان می گذرد.
ورزش چه نوع فعالیتی می باشد؟
ورزش به عنوان عامل حیات و سلامت جامعه بوده و عقل سالم در بدن سالم است،هرملتی که بخواهد مردان توانمند و فرزندانی شایسته پرورش دهد قطعا در زمینه ورزش باید هزینه کند و هرچه بیشتر بهتر است. ورزش داروی پیشگیری از جرم و اعتیاد بوده و ریشه در تعالیم ایرانی و اسلامی دارد. ورزش گرفتن مرام پهلوانان شایسته است، دنباله روی منش شاه پهلوانان علی ع است.
ورزش چه تاثیری بر امنیت اجتماعی دارد؟
در یک بیان ساده شما می توانید تاثیر آن را در کوچه و خیابان ببینید.اگر یک جوان ورزشکار در کوچه و همسایگی شما تردد کند آرامش بهتری خواهید داشت تا یک جوان که به اعتیاد آلوده است، ورزش پرچم ملت ها را در دنیا به اهتزار در می آورد.
چه قدر توانستید ورزشکاران را در مسیر انقلاب هدایت کنید؟
اصلا ورزشکار یعنی انقلابی گری ، که تمام سختی ها را برای رسیدن به هدفش که همان قله قهرمانیست طی می کند، مسئولان و مردان ما هم برای شادی و پیشرفت ملت راهی جز انقلابی بودن ندارند. ورزشکار انقلابی است، چون برای رسیدن به هدفت تو را به مبارزه دعوت می کنند و راهی جز تقابل در یک میدان نبرد ندارید در آنجا کم کاری ها و ناداوری ها هم وجود دارد اما وقتی به سکو قهرمانی می رسی تازه برای حفظ این افتخار باید بیشتر تلاش کنی برای مبارزه بیشتر. همه برای زمین زدنت تو را آنالیز می کنند، برنامه می ریزند، نقاط ضعف تورا برای ضربه زدن و رینگ بیرون کردنت را به حریفانت آموزش می دهند.
جمهوری اسلامی با انقلاب بی نظیرش هم همین گونه است، امروز که به قله افتخار و ثبیت رسیده برایش شاخ و شانه می کشند غول های امپراطوری زمین خورده تهاجم همه جانبه علیه انقلاب دارند گویا یک قهرمان است که هست،تحریمش می کنند،تروریست ها را برای زمین زدنش آموزش می دهندو انقلاب رابه مبارزه نابرابر می خوانند و برای ضربه زدنش نقاط ضعف را شناسایی و ضربه می زنند، راه سخت یک قهرمان و انقلاب زمانی شروع می شود که بر قله افتخار بایستد آنگاه از درون و بیرون با تو دشمن می شوند.
کنگره ۳۰۰۰شهید استان قزوین در آبان ماه برگزار خواهد شد شما چه کارهایی توانستید انجام دهید؟
ما ۲مسابقه انتخابی قهرمانی کشور در استان قزوین با یاد و عنوان گرامیداشت۳۰۰۰شهیداستان قزوین انجام دادیم، شهدا و شهادت طلبی مولفه های قدرت یک کشور هستند که جهاد دری از درب های بهشت است، امروز هم هرجایی انقلاب و اهداف جمهوری اسلامی نیازمند باشند بنده به عنوان یک ورزشکارحاضرم چه در لباس رزم میادین جهانی و چه در لباس پاسداری برای دفاع از نوامیس و انقلاب جانفشانی کنم، سخنان بنده بابت تعارف نیست بلکه از روی عشق به شهدا و انقلاب است، از روی علاقه به امام مستصعفان بوده که تا ابد مدیون انقلابیم.
ترویج فرهنگ شهدا نیازمند کار فرهنگی،تبلیغی و در کنار همه اینها عمل به خواست و آرمانهای انقلاب برای زندگی بهتر مردم است.
تبیین قهرمانی با انقلابی را چقدر زیبا گفتید آیا نمونه دیگری هم دارید که بیان کنید؟
وقتی به پایان قهرمانی می رسید باید از میدان خداحافظی کنید و جا را به جوانان تازه نفس بسپارید و در کسوت مربی نقش هدایت را برعهده بگیرید و یک نیروی انقلابی هم در حوزه های اجرایی، عملیاتی باید نیروی جوان را به کار گیرد تا قدرت خطر پذیری داشته باشد، نیروهای بازنشسته نقش هدایت ومشاوره را برعهده بگیرند.
وقتی به دوران جنگ نگاه می کنید تمام عزیزان ما بودند که با ۱۸سال سن فرمانده لشکر می شدند، با ۲۵ سال طراح عملیات بودند که در برابر تمام کارشناسان دنیا عملیات کربلای ۵ و بیت المقدس را رقم می زنند و نشان می دهند که قدرت جوانی بر همه چیز غلبه می کند و بن بست ها را خواهد شکست.
تعریف شما از شهید چیست؟
زبان ما از تعریف شهدا عاجز است اما وقتی انسان به تمام رازهای زندگی دست پیدا کند مشتاق شهادت می شود، وقتی با بال خدایی و قلب پاک پرواز را تجربه کنی زمین را کوچک و ناچیز می بینی،باید پرواز کرد حتی با بال های خونین،باید تحربه کرد که فراتر از زمین دنیایی به وسعت بی نهایت وجود دارد که زمین قطره ناچیز خلقت خداست.
اگر صحبت پایانی با مخاطبان دارید بفرمایید:
مردم را دوست دارم،در شادی ها شریک ودر غم ها و مشکلات مددکار ملت و مسئولان باشیم، از زمین خوردن هیچ شخصی خوشحال نباشیم و مسئولان را در امر خیر یاری دهیم، متقابلا مسئولان هم غم های مردم را فراموش نکنند بلکه برای درمان دردها انقلابی عمل کنند.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها