خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی:

برگزاری کنگره شهدا با حداقل هزینه و حداکثر مشارکت مردمی

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: برای برگزاری کنگره شهدا اعتبارات دولتی دریافت نکردیم و جزو اولین استانهایی هستیم که کنگره شهدا با حداقل هزینه ها و حداکثر حضور و مشارکت مردم برگزار می کنیم.
کد خبر: ۹۰۵۵۰۹۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ صفرعلی اسماعیلی صبح امروز در بازدید حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده شهرستان بیرجند و خوسف در مجلس شورای اسلامی از ستاد کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان اظهار داشت: در برپایی نمایشگاه " از حرا تا حرم " همه اقشار جامعه پای کار آمدند و در تأمین امکانات همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه ما در مجموع هشت اجلاسیه پیش بینی کردیم که کار نهایی کنگره شهدا است خاطرنشان کرد: کنگره اهل سنت برگزار شد و سه اجلاسیه در مهرماه نیروهای مسلح، دانشگاهیان و حوزه های علمیه و  دانش آموزی و فرهنگیان در مهر ماه پیش بینی کردیم.

  جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام افزود: اجلاسیه فضای مجازی در اواخر آبان ماه و اجلاسیه های بانوان، ایثارگران و اجلاسیه نهایی در آذر ماه است.

وی ادامه داد: در هر اجلاسیه حجم عظیم کار اعم از حمل و نقل، پارکینگ، امنیت، سخنران، برنامه های متنوع و مهمانان کشوری داریم.

اسماعیلی با بیان اینکه یکی از کارهای سنگین جمع آوری آثار شهدا است متذکر شد: 2هزار پرونده هنوز ناقص است و چقدر تیم باید تشکیل شود که به شهرها و روستاها بروند و از خانواده ها، همرزمان و دوستان شهدا اطلاعاتی را جمع آوری کنند. در این مسئله که از مدت ها قبل شروع شده برآورد هزینه نشده است.

وی با بیان اینکه همزمان با برگزاری کنگره شهدا خدمات رسانی وسیع بنا است اتفاق بیفتد گفت: رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمدرسول الله 2 که اتفاق افتاد در جهت خدمات رسانی به مردم افرادی از بازاریان و اصناف، پزشکان، مهندسین کشاورزی، صنعت و معدن، طلاب، کارگری و دانش آموزی اعلام آمادگی کردند و کارهای جذاب و ارزشمندی پیش بینی شده است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام با بیان اینکه المان های شهری به منظور معرفی شهدا پیش بینی شده است تصریح کرد: ساخت المانها را شهردارای ها انجام می دهند اما هزینه اضافه نیست بلکه در دستور کار سالانه آنها است که در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره برداری صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در تمام سطوح سازمانی و مدارس یادواره شهدا برگزار می شود اظهار داشت:  نقش مردم برای ما خیلی مهم است که مردم کنگره شهدا را از خودشان می دانند و بخش اعظم کارها را برعهده گرفتند.

اسماعیلی عنوان داشت: مردم خیلی از کارها را برعهده گرفته اند و بار اصلی کار بر دوش مردم است.

وی تصریح کرد: برای برگزاری کنگره شهدا اعتبارات دولتی دریافت نکردیم و تنها سالنی که برای مدیریت بحران، استانداری هزینه را پرداخت کرده و سپاه می سازد که چند منظوره است و در کنگره شهدا نیز از آن استفاده می شود.

وی ادامه داد: تهیه 120کتاب، فیلم و مستند هزینه دارد اما جزء اولین استانهایی هستیم که برگزاری کنگره شهدا با حداقل هزینه ها و حداکثر حضور و مشارکت مردم داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار