کارشناس ارشد مشاوره در کارگاه آسیب شناسی خانواده ، آسبب را عواملی شمرد که باعث می شود ، آرامش زندگی زوجین بعد از تشکیل خانواده به هم بخورد و زوجین نتوانند به زندگی خود ادامه دهند.
کد خبر: ۹۰۵۵۰۸۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد، محسن زارع کارشناس ارشد مشاوره در این کارگاه به همت بسیج جامعه پزشکی و با مشارکت بهداری ناحیه مقاومت بسیج میبد و بسیج سازندگی این شهرستان در حسینیه علی آباد با حضور بانوان عضو پایگاه مقاومت بسیج ساحده برگزار شد ، افزود : برای اینکه زندگی ما به خاطر آسیب به هم نخورد ، لازم است ابتدا آسیب ها را بشناسیم ، همچنین مهارت ها را که به ما توانایی می دهند و راهکار نشانمان می دهند که با آسیب ها مقابله کنیم ، بشناسیم.
وی تصریح نمود : یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود خانواده ها از هم فرو بپاشد ، این است که اعضای خانواده عوامل ایجاد آسیب دیدگی و فرو ریحتن خانواده ها را نمی شناسند.
کارشناس ارشد مشاوره اصلی ترین عاملی که باعث می شود زندگی ها خراب شود اعتیاد بر شمرد و بعد از آن به رابطه های قبل از ازدواج ، ضعف داشتن در مباحث دینی و معنوی ، نبود مقدمات ازدواج ، نپذیرفتن هم ، عدم داشتن شناختهای زندگی و پشیمانی و ندامت از ازدواج به عنوان آسیب ها و عواملی که باعث هم پاشیدگی خانواده ها می شود ، اشاره نمود.
زارع با اشاره به اینکه همه ما تلاش می کنیم که زندگی سالمی را داشته باشیم ، چهار مدل زندگی سالم ، شکست خورده ، ورشکسته و طلاق ذکر نمود و افزود : همه بدیهایی که وجود دارد نظیر جر و بحث ، فحاشی ، ضرب و جرح ، کتک کاری و ... در زندگی شکست خورده ، وجود دارد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد : آنچه زندگی ما را سالم نگه می دارد ، تقویت مسائل دینی و معنوی و روی آوردن به دعا درمانی و معنویت می باشد.
کارشناس ارشد مشاوره تصریح نمود : آمدن معنویت در زندگی باعث بالا رفتن تاب آوری در زندگی و افزایش صبر و تحمل در برابر مشکلات می شود و در نتیجه بالا رفتن متانت در زندگی و سنجیده عمل کردن در زندگی ، غر نزدن ، عدم خرد کردن شخصیت هم و مدیریت دخالت ها را به همراه دارد و در مجموع باعت رشد در زمینه های تربیتی ، اخلاقی ، اجتماعی ، اقتصادی ، هیجانی و تحصیلی می شود.
وی افزود : زندگی همراه با معنویت باعث بالا رفتن بهداشت روانی نیز می شود که به دنبال آن خواسته های همدیگر را در نظر می گیریم و دلسوزانه به هم کمک می کنیم.
کارشناس ارشد مشاوره در پایان مهمترین هدف زندگی را هدف تربیتی عنوان نمود و خاطر نشان کرد : در فرآیند ازدواج مهمنرین هدف ، تربیت زوجین به وسیله هم و کمک به یگدیگر در مورد توجه قرار دادن معنویت و نظم داشتن در زندگی ، می باشد.
گفتنی است که این کارگاه آسیب شناسی ، مرتبط با رزمایش عاشورایی سپاهیان حضرت محمد (ص) و در قالب اجرای برنامه های گروه های جهادی برگزار شد.
ارسال نظرات