یادواره آبروی محله شهید علی بختیاری با حضور اهالی محله واعضاءوریاست شورای اسلامی شهر ابهر در محل زندگی این شهید بزرگواربرگزارشد.
کد خبر: ۹۰۵۵۰۶۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛  حجت الاسلام سیدیونس شبیری مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه ابهر با اشاره به علل موفقیت شهدا در رسیدن به کمال و قرب الی الله تصریح کرد: رازموفقیت شهدارا بر پنج پایه که اعتقاد داشتند می توان بیان کرد،امروز جنگ، جنگ اقتصادی است ،اگر شهدا در هشت سال دفاع مقدس با دست خالی در مقابل دشمنان ایستادند امروز هم باید ما این باورها را در خود تقویت کنیم، لذا اولین باور شهدا این بود که خداباور بودند و بر دیگران تکیه نمی کردند، شجاعت امام حسین (ع) و در حال حاضر شجاعت مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) برپایه خدا باوری می باشد و اگر برخداوند متعال توکل و تکیه کنیم از این پیچ تاریخی حساس هم عبور خواهیم کرد.

حجت الاسلام شبیری در ادامه با اشاره به سومین باور و ویژگی شهدا افزود: باور سوم شهدا نظم و انظباط آنان بود به عنوان مثال، در واقعه غدیر پیامبرآنهایی که در جلو قافله و کاروان بودند دستور داد که برگردند و آنهایی هم که از کاروان عقب مانده بودند منتظر ماند تا برسندو همگی باهم با ولایت عهد ببندند.

وی درادامه بااشاره به ویژگی های شخصیتی و باور چهارم در شهداهشت سال دفاع مقدس افزود:از دیگر ویژگی های شهدای عزیز ما این بود که دین باور بودند،لذا توانستند جهاد اکبررا در خود تقویت کنند تا در جهاد اصغر در مقابل دشمنان بایستند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع) با توصیه به خانواده ها و والدین افزود: اگر میخواهیم فرزندانمان تربیت صحیحی داشته باشند باید آنهارا با فرهنگ محرم و عاشورا آشنا بسازیم تا زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم سازیم.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از خانواده شهید علی بختیاری ،از فرمانده و اعضای شورای پایگاه شهیدبختیاری حوزه مقاومت بسیج شهدای ابهر به عنوان پایگاه نمونه استانی تجلیل به عمل آمد.  

ارسال نظرات