مسابقه کتابخوانی «راز درخت کاج» در سپاه ناحیه میثم مشهد برگزار شد

مسابقه کتابخوانی «راز درخت کاج» حوزه ۲ حضرت مریم (سلام الله علیها) ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم مشهد ویژه متربیان و سرگروه‌های حلقات صالحین برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۴۹۹۷
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حوزه ۲ حضرت مریم (سلام الله علیها) ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم مشهد، مسابقه کتابخوانی «راز درخت کاج» خاطرات مادر شهیده زینب کمایی که به عنوان شهید شاخص سال 97 شناخته شد، ویژه متربیان و سرگروه‌های حلقات صالحین را در محل این حوزه به مناسبت هفته ولایت برگزار کرد.

نجمه رحیمی فرمانده حوزه ۲ مریم (سلام الله علیها) اظهار کرد: این مسابقه با محوریت کتاب «راز درخت کاج» در رابطه با روایت زندگی شهیده «زینب کمایی» که تصویری تأمّل برانگیز از زندگی یکی از شهدای نوجوان انقلاب اسلامی است که نوع شهادت او با دیگر شهدای گرانقدر تاریخ انقلاب و دفاع مقدس تفاوت دارد و آن مبارزۀ شجاعانه و شهادت مظلومانۀ دختری ۱۴ ساله در جبهۀ مبارزه با منافقین کور دل است.

رحیمی در مسابقه کتابخوانی «راز درخت کاج» به نقل از روایت مادر شهید افزود: زینب در دفتر خودسازی خود جدولی کشیده بود که بیست مورد داشت؛ از نماز به موقع، یاد مرگ، همیشه با وضو بودن، خواندن نماز شب، نماز غفیله و نماز امام زمان (عج)، ورزش صبحگاهی، قرآن خواندن بعد از نماز صبح، حفظ کردن سوره‌های قرآن کریم، دعا کردن در صبح و ظهر و شب، کمتر گناه کردن تا کم خوردن صبحانه، ناهار و شام. دخترم جلوی این موارد ستون‌هایی کشیده بود و هر شب بعد از محاسبۀ کارهایش جدول را علامت می‌زد؛ من وقتی جدول را دیدم به یاد سادگی زینب در پوشیدن و خوردن افتادم، به یاد آن اندام لاغر و نحیفش که چند تکه استخوان بود، به یاد آن روزه‌های مداوم و افطار‌های ساده، به یاد نماز شب‌های طولانی و بی‌صدایش، به یاد گریه‌های او در سجده‌هایش و دعا‌هایی که در حق امام خمینی (ره) داشت. زینب در عمل، تک تک موارد آن جدول خودسازی و خیلی از چیز‌هایی که در آن جدول نیامده بود را رعایت می‌کرد.
 
وی تصریح کرد: خاطرات، دغدغه‌ها، نقد‌ها و راهکار‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه کتاب و کتابخوانی در کتاب «من و کتاب» ارائه شده که در نشان دادن شخصیت ایشان در ارتباط با کتاب و مطالعه مستمر ایشان مؤثر است.

رحیمی با اشاره به هدف از انتخاب این کتاب برای قشرنوجوان به عنوان محور مسابقه براساس فرمایشات مقام عظمای ولایت گفت: امام خامنه‌ای همچنین از کتاب‌خوانی به عنوان یک واجب دینی نام برده است و می‌فرمایند: «امروز کتاب‌خوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، بلکه یک واجب دینی است، اگر چه آنگاه که انس با کتاب رواج یابد، کتاب‌خوانی نه یک تکلیف، که یک کار شیرین و یک نیاز تعلل‌ناپذیر و یک وسیله برای آراستن شخصیت خویشتن، تلقی خواهد شد.» این کتاب بخش مهمی از دغدغه‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب را به قشر مذهبی، انقلابی و ولایت مدار منتقل می‌کند و با هدف انس و همراهی والگوسازی با شهدا انتخاب شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار