خبرهای داغ:
والدین نباید نقش خود را فراموش کنند. آنها باید بدانند که پدر و مادر هستند نه معلم سرخانه. اما برخی خانواده ها ندانسته به این باور اشتباه دامن می زنند و با دخالت در انجام تکالیف فرزندشان تبدیل به معلم سر خانه می شوند.
کد خبر: ۹۰۵۴۹۳۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
اگر فرزند دانش آموز دارید خواندن این مطلب را از دست ندهید 

یک روانشناس در مصاحبه با خبرنگار سرویس خبری بسیج علمی از یزد گفت: اکثر خانواده ها با شروع سال تحصیلی چالش هایی را تجربه می کنند. این چالش ها از انتخاب مدرسه گرفته تا نگرانی هایی در مورد وضعیت فرزندشان در  محیط آموزشی را شامل می شود. بخشی از این نگرانی ها کاملا طبیعی بوده اما زمانی این مسئله نگران کننده است که سخت گیری های بیش از حد شروع می شود.

فهیمه اکبری تاکید کرد: انتخاب مدرسه ای با سیستم آموزشی دشوار، فراهم کردن انواع وسایل کمک آموزشی و نگرانی فراوان برای انجام تکالیف فرزند مواردی است که دانش آموز را از مدرسه بیزار می کند و مانعی بزرگ بر سر راه پیشرفت و موفقیتش قرار می دهد. رعایت اعتدال در آموزش اولین قدم موفقیت است. بنابراین والدین باید مدرسه ای را انتخاب کنند که  در کنار آموزش به مسائل پرورشی دانش آموز نیز توجه کند تا باعث رشد تحصیلی و رشد اجتماعی او شود.

وی افزود: مورد دیگری که والدین باید رعایت کنند این است که نباید نقش خود را فراموش کنند. آنها باید بدانند که پدر و مادر هستند  نه معلم سرخانه.  یک باور اشتباه که در نظام آموزشی ما وجود دارد این است که والدین در خانه باید درس بپرسند، املا بگویند، نمونه سوال طراحی کنند در حالیکه همه ی این موارد وظیفه و مسئولیت معلم و دانش آموز است. اما برخی خانواده ها ندانسته به این باور اشتباه دامن می زنند و با دخالت در انجام تکالیف فرزندشان تبدیل به معلم سر خانه می شوند که این مسئله باعث دوگانگی آموزشی در دانش آموز می شود زیرا روش تدریس معلم و والدین باهم متفاوت است.

اکبری تاکید کرد: آموزش والدین در خانه هم چنین باعث می شود دانش آموز توجه کافی به درس و کلاس نداشته باشد زیرا می داند که پدر یا مادر در خانه به او آموزش می دهند و مشکلات درسی اش را حل می کنند. والدین باید بدانند همه ی این موارد باعث افت تحصیلی فرزندشان می شود بنابراین بهترین راهکار این است که در طول دوران تحصیلی والدین فضای مناسب برای رشد و پیشرفت فرزندشان را فراهم کنند و مسائل آموزشی و تحصیلی  را به مدرسه، معلم و دانش آموز بسپارند.

ارسال نظرات