وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای کودک و نوجوان بخش مهمی از سینمای ایران است، ۱۸ میلیون کودک و نوجوان داریم، سینمای کودک و نوجوان می‌تواند راه بزرگسالان را هم به سینما باز کند.
کد خبر: ۹۰۵۴۹۲۹
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،  سید عباس صالحی در آیین اختتامیه سی ویکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار داشت: خوشحال هستیم که بار دیگر جشمواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان سرزمین هنر برگزار می‌شود که در گسترده و سابقه و دانش و تکنین و مکتب هنری اگر نگوییم بی نظری حتما میتوانیم گفت: کم نظر است در جهان.

وی افزود: سینمای کودک و نوجوان بخش مهمی از سینمای ایران است، ۱۸ میلیون کودک و نوجوان داریم، سینمای کودک و نوجوان می‌تواند راه بزرگسالان را هم به سینما باز کند، علاوه بر اینکه امروز مسائل جدیدی هم رخ داده، کارشناسان وزارت آموزش و پرورش می‌گویند ۸ میلیون کودک و نوجوان ایرانی ۶ ساعت در فضای محازی می‌گذارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: سینما می‌تواند این تعداد را در خلاقیت‌ها در آموزش‌ها در ایده‌گیری‌ها و سرگرمی‌ها و هزاران یا حداقل صد‌ها امر دیگر کمک کند.

وی افزود: آمار‌ها می‌گویند کودک ۵ تا ۲۰ سال ما ۷۰ درصد فیلم بزرگسال را علاقه‌مند هستند که نشان می‌دهد خوراک لازم سینمایی را برای این‌ها نداریم.

صالحی با بیان اینکه گرچه برای سینما کودک پس از انقلاب اتفاقات خوب را گذارنده، افزود: بیش از ۲۰۰ فیلم کودک در این سال‌ها ساخته شده است، این در حالی است که داریم قبل انقلاب تعداد فیلم‌های کودک به عدد ۱۰ تا نمی‌رسی، از بین ۵۰ فیلم پرفروش پس از انقلاب ۶ فیلم کودک نوجوان بودند که قدم‌های بزرگ ما را نشان می‌دهد، اما کافی نیست.

وی با بیان اینکه از پارسال تا امسال فروش فیلم‌های خوبی رقم خوبی داشته و فیلم‌ها زیاد می‌شوند که بجر خوبی‌های سینما کودک ونوجوان است، تصریح کرد: در اقتصاد سینمای کودک و نوجوان اینکه در هر دوره اکران یک فیلم حتما باشد، اتفاق خوبی است و امسال در اکران نوروزی یک فیلم داشتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در تفاهم نامه سازمان سینمایی با کانون پرورش فکری قرار شده همه سالن‌ها کانون تجهیز و اماده سازی شوند، افزود: این خبر، برای نمایش سینمای کودک خبر خوبی است و دغدغه‌ای که عزیزمان داشتند که پول نمی‌خواهند و سالن می‌خواهند تا تلاششان نشان داده شود، رفع شود.

وی افزود: این اتفاقات در حوزه اقتصاد خبر‌های خوب است؛ در کنار این خبر‌های اولیه خوب نه خبر کافی، نهادسازی حوزه سینمای کودک و نوجوان باید اتفاق بیفتد که چند اتفاق رخ دادهاست، تشکل غیردولتی از سینمای کودک و نوجوان شکل گرفته و مراحل پایانی ثبت را طی می‌کند که نهاد حمایتی مردمی از سینمای کودک ونوجوان است.

صالحی تصریح کرد: در حوزه پخش سینمای کودک و نوجوان مجموعه تخصصی نداشتیم که نقظه ضعف بود اکنون شکل گرفته و فرصتی پدید می‌آرود که سینمای کودک توزیع ماهرانه و حرفه‌ای‌تر داشته باشد. 

وی با بیان اینکه نیاز ما به قطب‌های سینمای کودک و نوجوان کنار تهران و استان‌های دیگر که یکی از استان مادر اصفهان است، گفت: در این جشنواره ۳ فیلم ارائه شده تولیدی استان بود خبر خوبی است و باید بتوانیم قطب مادر برای سینما در سراسر جهان پیدا کنیم و از پارسال تا امسال اتفاق افتاده با نگاه به آینده و پیشرفت از جشنوراه ۳۰ تا ۳۱ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید با این نگاه باشند مانند المپیک‌ها که نشان دهنده دستاورد دوره‌ای تلاش و شروع برای تلاشی تازه برای دوره‌ای جدید هستند در افق امسال تا سال بعد چند رویکرد باید جدی‌تر گرفته شود.

وی با بیان اینکه استفاده بیشتر از ادبیات ایران و فرهنگ اقوام ایرانی؛ اینکه ایرنیت ما در سینمای کودک ظهور و بروز بیشتر پیدا کند و طعم ایران را بیشتر بپچشیم، افزود: مقدمات دیده شده فرصت سازی برای سینمای انیمیشن و پویانمایی است که اتفاقات خوبی درحال رخ دادن است، امسال ۵ فیلم انیمیشن درحال تولید است و حتما سینمای انیمیشن با فرصت‌هایی که درحوزه این ژانر داریم یکی از قوت‌های مهم سینمای ایران است.

صالحی خاطرنشان کرد: باید فناوری‌های نوین در سینمای کودک بیشتر استفاده کنیم امروز پرهیجان‌تر هستند کودان اداب‌تر و پر نشاط‌تر هستند، فضای نوین فناوری می‌توانند فانتزی خلاقانه و جدید ایجاد کند لذا باید از این طریق وارد فضای مهیجی شویم ک. کودک امروز ما تشنه ان است تا به مراجعه فیلم‌های خارجی نیاز پیدا نکند و فیلم‌های وطنی هم جاذبه دارد.

ارسال نظرات