خبرهای داغ:
کارگاه موفقیت و شکست استارتاپها با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی سیستان و بلوچستان برگزار گردید. اگر شما یک استارتاپ جدید راه انداخته اید حتماً مطالب این خبر را بخوانید.
کد خبر: ۹۰۵۴۹۰۰
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
سه دلیل شکست استارتاپها در ایران 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی  از سیستان و بلوچستان، کارگاه "علل موفقیت و شکست استارت آپها" عصر دیروز در مرکز علمی-کاربردی زاهدان یک با همکاری دانشگاه جامع علمی-کاربردی سیستان و بلوچستان با حضور مهندس شورستانی مربی و منتور رویدادهای کارآفرینی برگزار گردید.

شورستانی در خصوص تعریف استارت آپ بیان داشت: استارت آپ از یک ایده ساده شروع می شود، به سرعت رشد می کند و به پول می رسد. استارت آپ نهادی انسانی که ساخته شده برای خلق محصول یا فرمتی نو در شرایط عدم قطعیت بسیار.

وی علت شکست استارت آپها را در خصوص تفاوت تعریف اصلاح و اقدامات اصلاحی دانست و گفت: اگر اقدامات اصلاحی را بدانیم هم انجام نمی دهیم و باعث شکست ما می شود.

مربی کارآفرینی خاطرنشان کرد: سیستم آموزش خلاقیت را از بین می برد.

شورستانی تاکید کرد: استارت آپ شرکتی که در سه چیز سردرگم است. محصول، مشتری و چگونگی پول درآوردن.

وی یادآور شد: به خاطر ندانستن علم مشتری غالب استارت آپها شکست می خورند. کارآفرینی یک الزام است. استارت آپ یک سازمان موقت که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرار پذیر و مقیاس پذیرباشد. وقتی می گوییم تکرارپذیر یعنی باید تولید انبوه کند.

شورستانی افزود: استارت آپ یک تیم هست. اعضای یک تیم باید مکمل یکدیگر باشند. استارت آپ باید سریع به کسب و کار دایمی برسد، باید سریعاً به سمت درآمد برود. هر کسب و کاری اگر ایجاد ارزش نکند، بدرد نمی خورد.

مربی کارآفرینی بیان کرد:90 درصد استارت آپها در دنیا شکست می خورد و در ایران نزدیک به 97 درصد. از هر 3000 هزار ایده یک پروژه به موفقیت می رسد. شکست فقط مختص استارت آپهای تازه تاسیس نیست.

وی گفت: علل شکست می تواند عدم توجه به نیاز بازار، عدم توجه به نقدینگی و تیم نامناسب باشد. همیشه باید دیدگاه مناسب و تیم با انگیزه داشته باشیم. در تیم باید بازاریاب و متخصص داشته باشیم.

شورستانی تصریح کرد: استارت آپ حق تبلیغ ندارد. محصول عالی اما پرهزینه تولید می کنیم که باعث عدم کارائی در فروش و کسب  سود می شود.

مربی کارآفرینی یادآور شد: نداشتن طرح تجاری و نداشتن مدل کسب و کار مناسب از دیگر علل شکست می باشد. استراتژی رسیدن از خلق ذهنی به خلق عینی است.  مصرف کننده و مشتری و همینطور بین تیم و گروه بایکدیگر فرق دارند.

وی در انتها افزود: هر لحظه فهمیدیم در کسب و کار خود راه را اشتباه می رویم، باید چرخش کنیم. سه علت مهم شکست استارت آپها در ایران توهم دانستن، محصول اشتباه و تیم نامتناسب است.

ارسال نظرات