خبرهای داغ:
رئیس آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس:
رئیس آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس روز گذشته در گفتگو با خبرنگار ما درباره تاثیر آموزش بر ایجاد اشتغال گفت: امروزه آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی می تواند به عنوان یکی از ابزارهای مفید ارتقا کیفی افراد و افزایش اثر بخشی سازمان تلقی شود
کد خبر: ۹۰۵۴۸۴۷
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
یکی از عوامل بیکاری کم توجهی به مهارتهای رفتاری فرد است 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از استان بوشهر؛ رئیس آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس روز گذشته در گفتگو با خبرنگار ما درباره تاثیر آموزش بر ایجاد اشتغال گفت: امروزه آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی می تواند به عنوان یکی از ابزارهای مفید ارتقا کیفی افراد و افزایش اثر بخشی سازمان تلقی شود.
سید مهدی موسوی زاده اظهار کرد:توانمند سازی کارکنان شرایطی را ایجاد می کند که آنان زندگی خود را در پرتو آن کنترل کنند و به رشد کافی برای پذیرش مسئولیت بیشتر در آینده دست یابند .
وی تصریح کرد: یکی از عوامل بیکاری جوانان ما این است که به ارتقای مهارت های رفتاری و توانایی های خود اهمیت قائل نمی شوند و این مهارتها را قبل از ورود به هر شغلی افزایش نمی دهند.
موسوی زاده با اشاره به اهمیت موضوع آموزش و توسعه گفت:آموزش و شرکت در دوره های آموزشی فقط محدود به حضور در کلاس نیست در حالیکه توسعه و یادگیری زمانی رخ می دهد که فرد آموزش گیرنده بتواند آموخته های خود را در راستای اهداف سازمان به کار بندد و بتواند در زمانیکه در شغلی فعالیت می کند رویکرد یادگیری داشته باشد تا بتواند در موقعیت های شغلی اینده نیز موفق باشد.
وی در ادامه گفت: افراد در هر سطحی اعم از دانشگاه و مشاغل پیچیده محتاج آموزش و یادگیری و کسب مهارت های جدید هستند و باید همواره برای بهتر انجام دادن کار خود از هر نوعی که باشد، اطلاعات جدیدی کسب و از مطالعه مخصوصا مطالعه زندگی انسان های موفق دریغ  ننمایند.
رییس آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس، عصر ارتباطات را عصری مهم خواند و گفت: شبکه های انسانی در این عصر مهم اند و آدمها باید سه شبکه داشته باشند تا بتوانند موقعیت مناسبی در شغل و زندگی شان کسب کنند و یا اگر در شغلی مشغول به کارند بتوانند ارتقا یابند.
وی افزود: این سه شبکه، شبکه فردی و شبکه عملیاتی و شبکه راهبردی است و می تواند نقش مهمی را برای رشد افراد ایفا کند واگر به خوبی در افراد پیاده شود و آن ها می توانند از طریق ارتباط گیری با دیگران رشد و یادگیری خود را شتاب دهند.
وی نقش خانواده و مربیان و اساتید دانشگاه را در شناسایی و آموزش مهارت های شغلی افراد مخصوصا مهارت های رفتاری را مهم خواند و گفت: اگر اساتید دانشگاها و مربیان و خانواده ها توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند در آینده به راحتی مشکل اشتغال جوانان حل خواهد شد و افرادیکه از کودکی یاد گرفته اند و استعدادهای خود را کشف کرده اند، با کسب این مهارتها موفق تر در جامعه حضور می یابند.
موسوی زاده گفت: ما برای اینکه جوانان بتوانند در شغل مناسب مشغول به کار شوند چندین پروژه را انجام داده ایم، از جمله اینکه برای دانشجویان شرایطی فراهم شده است که بتوانند در این صنعت دوره کارآموزی را بگذرانند.
وی در ادامه گفت: فارغ التحصیلان جهت کارورزی به مدت سه ماه به دل صنعت برده تا به خوبی با کار آنجا آشنا شوند وهمچنین با همکاری جهاد دانشگاهی استان بوشهر دوره های مهارتی شغل محور برای 286 نفر از فارغ التحصیلان برگزار شده است.
ریس آموزش منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس با اشاره به امضای تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای استان گفت: طی این تفاهم نامه این مرکز مسئولیت برگزاری دوره های آموزشی در 75 عنوان شغلی بصورت رایگان را از سال 90آغاز کرده ایم که در حال حاضر 21هزار نفر از این طریق آموزش داده شده اند.
موسوی زاده در پایان با اشاره به نحوه دسترسی عموم افراد به آموزش های این صنعت گفت: افراد می توانند با مراجعه به سایت منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس به آدرسhttp://learn.pseez.irاز برگزاری این دوره ها مطلع و در آن حضور یابند.

ارسال نظرات