مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در آستانه محرم ۴ همایش طلایه داران تبلیغ با حضور 900 نفر از مبلغان در استان اجرا می شود.
کد خبر: ۹۰۵۴۸۱۶
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی ، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور اجرای برنامه های ماه محرم در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان در زاهدان برگزار شد، گفت: سعی کنیم فضای محرم امسال همراه با غنا بخشی و تبیین دستاوردهای انقلاب و پیوند این دو مهم باشد.

وی با اشاره به این مطلب که اصحاب رسانه موثر ترین افراد در راستای احیای معروفات و منکرات هستند که این قشر پرتلاش در این ماه باید بیش از هر زمان دیگری به تبیین عاشورا و محرم بپردازند، افزود: رعایت حقوق شهروندی یک آسیبی است که در عزاداریهای ما وجود دارد که رسانه ها با آگاهی و بصیرت باید در برابر شعارهای سکلاری و عزاداریهای ضد ارزشی بایستند.

بزمانی از ماه محرم بعنوان بزرگترین رسانه در جهان تشیع  نام برد و ادامه داد: باید از رسانه عاشورا و محرم بهترین بهره برداری را  در جهت گسترش اسلام داشته باشم و از آسیبهای اجتماعی جلوگیری کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر این مطلب که فرهنگ عاشورایی باید در بین مردم با رعایت حقوق شهروندی در جامعه نهادینه و فرهنگ سازی شود تا آسیب های فرهنگی و اجتماعی را از بین ببریم اظهار داشت: توجه به مباحث قرآنی و اهل بیت را باید به یکدیگر پیوند زنیم تا پیامهای تبلیغی درون هیاتها را شاهد باشیم و عنایت به فرامین رهبری را نیز مد نظر قرار دهیم.

این مسئول  ادامه داد: رساندن پیام عاشورا مختص یک گروه یک قشر نیست همه موظفیم این پیام مهم را به جامعه بشری منتقل کنیم، ظرفیت عاشورا یک ظرفیت اسلامی است .

وی تصریح کرد: برنامه های محرم امسال با محوریت مصوبه شورای فر هنگ عالی است که محتوا بخشی به هیئت های مذهبی باید پیام و محتوای عاشورا را به نحو احسن که امر به معروف و ارزشهای دینی است را محتوا بخشند.

بزمانی هدف عمده اجرای برنامه های محرم را  غنا بخشی و مقابله با آسیبهایی که متوجه محافل و مجالسی است که بر گزار می شود دانست و افزود:  نطام اسلامی به واسطه خدماتی که برای ما داشته مظلوم مانده و ما باید در حوزه احیای دین و معنویت بیش از هر زمان دیگری تلاش کنیم .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان  گفت: ۹۰۰ مبلغ از مراکز مختلف تبلیغی اعزام و جمع کثیری ار مبلغین بومی استان اند که در برنامه های محرم از این طرفیت بهره مند می شویم.

این مسئول ادامه داد: بیش از هزار مکان در محرم به صورت جامع عزاداری دارند، در این حوزه ۶۰۰ مداح خدمت گزار فرهنگ عاشورایی اند .

گفتنی است، تجمعات عاشورایی در ایام محرم  در بیش از ۴۰ نقطه، برگزاری گفتمان‌های مختلف با موضوع امر به‌ معروف و نهی از منکر در سالم‌ سازی مصونیت جامعه در استان‌ها و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر بویژه شهدای مدافعین حرم بعنوان پیروان صدیق اهل‌بیت(ع)، همایش طلایه داران تبلیغ در ۴ شهرستان استان سیستان و بلوچستان را از اهم برنامه های این سازمان برشمرد.

ارسال نظرات