کارشناس مسائل دینی در نشست تربیتی در میبد:

قدرت تکلم در انسان ابزاری خدادادی است برای دفاع از حق

استاد حوزه علمیه در نشست تربیت و تعالی در حوزه مقاومت بسیج خدیجه الکبری میبد ، دلیل اینکه که خدا قدرت تکلم را به انسان داده است ، دفاع از حق توسط او عنوان نمود.
کد خبر: ۹۰۵۴۶۹۶
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد، شیخ مرتضی برزگر کارشناس مسائل دینی و از اساتید حوزه علمیه میبد، در این نشست که با حضور بانوان برگزار شد ، ضمن اشاره به سالروز مباهله پیامبر اسلام (ص) با مسیحیان نجران ، اظهار نمود : اگر کسانی باشند که با دلیل ، استدلال و حرف به راه درست هدایت نشوند و اصرار بر گناه و جمود داشته باشند ، به آنها باید گفت که بیایید مباهله کنیم و لعنت خدا را قرار بدهیم بر کسی که به راه نادرست است.
وی در ادامه با بیان سخنانی در مورد آفات زبان بیان کرد : انسان تنها موجودی است که می تواند از زبانش استفاده درست کند و گستردگی ، نقش و موضوعیتی که زبان انسان دارد ، هر هیچ یک از موجودات دیگر نیست.
استاد حوزه علمیه تصریح نمود : منظور از زبان تنها عضوی که در بدن انسان هست ، نیست ، بلکه ما زبان دست ، چشم و زبان بدن هم داریم که فرد با بدن خود حرف می زند.
وی گفت : با توجه به این نکته که هرچه مهم هست خطر بیشتری هم دارد ، زبان نیز چنین هست و انسانها دراستفاده از زبانشان باید رعایت بسیاری از چیزها را نمایند و بدانند که زبان می تواند انسانها را به سعادت و خوشبختی و یا به هلاکت و بدبختی بکشاند.
برزگر همچنین با نقل روایتی از جضرت امام سجاد (ع) ، به بیان حق هایی که زبان دارد ، نظیر منزه داشتن زبان از زشتگویی ، عادت دادن زبان به خوبی ، فروگذاشتن زیاده گویی ها ، نیکی به مردم و خوب گفتن در باره آنها پرداخت.
کارشناس مسائل مذهبی در تکمیل سخنان خود ، از زن به عنوان مظهر ربوبیت خدا یاد کرد و گفت : زن مظهر خالقیت خدا است و خدا به وسیله زن انسانها را خلق و تربیت می کند.
وی همچنین با پرداختن به موضوع شاد بودن انسان ، گفت : شادی حق هر انسانی است ، اما موسیقی انسان را شاد نمی کند و شادی آفرین نیست.
استاد حوزه علمیه در پایان ، اقداماتی چون آوردن مولودی خوان ، قرآن خوان و شعبده باز در مجالس در جهت ایجاد روحیه ای شاد درمردم توصیه نمود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار