اولین یادواره شهدای گردان روح الله لشکر پنج نصر در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۴۶۸۹
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمد ثابت صبح امروز در نشست خبری یادواره شهدای گردان روح الله گفت: این یادواره به منظور گرامیداشت یاد و نام شهدای گردان روح الله لشکر پنج نصر برگزار می‌شود. به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد ثابت صبح امروز در نشست خبری یادواره شهدای گردان روح الله گفت: این یادواره به منظور گرامیداشت یاد و نام شهدای گردان روح الله لشکر پنج نصر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید فاضل حسینی، حسنی و غزنوی از شهدای بنام این گردان آفندی بودند، اظهار کرد: «گردان روح الله» یک گردان شناسایی بود که به عنوان خط شکن جلو می‌رفت و پشت سر گردان‌های عملیاتی وارد کار می‌شد. به همین دلیل تلاش داریم تا شهدای این گردان به همگان معرفی شوند.

مسئول برگزاری یادواره اظهار کرد: برای برگزاری این یادواره کمیته‌های اجرایی، پشتیبانی، فرهنگی و روابط عمومی تشکیل شده تا این یادواره در ۲۰ شهریور ماه، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین خانواده‌ها برگزار و ۲۰۹ شهید این گردان که تاکنون ناشناس بودند، معرفی شوند.

ثابت با اشاره به اینکه این گردان در زمستان سال ۶۶ به فرماندهی حسن فاضل حسینی تشکیل شده بود، عنوان کرد: قبل از عملیات والفجر هشت به حمیدیه اهواز رفتیم و من مسئول تدارکات و معاون گردان شدم که در نهایت این گردان در چندین عملیات نقش آفرینی کرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: ۱۵ نفر از اعضای گردان روح الله مفقود شدند و این گردان در عملیات‌های والفجر ۸، کربلای یک و ۵، بیت المقدس ۲ و ۳ و جزیره مجنون عملیات آفندی انجام داد.

در ادامه مهدی ثابت، دبیر اجرایی یادواره شهدای گردان روح الله، با اشاره به اینکه این یادواره به صورت کاملا خودجوش و مردمی و با پشتیبانی سپاه امام رضا (ع) و سایر نهاد‌های مرتبط با موضوع ایثار و شهادت برگزار خواهد شد، عنوان کرد: از طریق ایجاد یک کانال تلگرامی، ۳۰۰۰ نیروی حاضر در این گردان شناسایی شدند و بعد از یک جلسه دورهمی، برنامه ریزی برای سایر اقدامات انجام شده است.

وی اظهار کرد: در حاشیه این یادواره نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات فرهنگی و بخش ویژه‌ای برای کودکان در نظر گرفته شده تا کودکان نیز با فرهنگ ایثار و شهادت هر چه بیشتر آشنا شوند.

ثابت با اشاره به اینکه در این یادواره از کتاب شهدای گردان نیز رونمایی می‌شود، تصریح کرد: برنامه یادواره به صورت تلفیقی از موضوعات محرم و دفاع مقدس است و در پایان این یادواره نیز تندیس یادبودی به خانواده شهدای گردان اهدا خواهد شد.

دبیر اجرایی یادواره شهدای گردان روح الله گفت: در آینده در نظر داریم تا برنامه‌های مستمری در خصوص این گردان برگزار کنیم و خاطرات گردان در قالب خاطرات شفاهی نیز گردآوری خواهد شد. زیرنویس برنامه‌های تلویزیونی و ارتباط با اعضای گردان در فضای مجازی و برگزاری جلسات ماهانه در حسینیه فاطمه الزهرا (س) مشهد واقع در کوچه سجادیه از جمله برنامه‌های دیگر این یادواره است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها