رزمایش خدمات 7/

فعالیت‌های گسترده جهادگران یزدی برای زدودن گرد محرومیت از مناطق محروم

گروه‌های جهادی استان یزد از صبح امروز فعالیت گسترده خود را در بسیاری از مناطق محروم کشور آغاز کرده و در زمینه کاهش محرومیت این مناطق تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۵۴۶۲۳
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، رزمایش اقتدار سپاهیان محمد رسول‌الله 2 باهدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور از صبح امروز در استان یزد آغاز شد.

در این رزمایش بیش از 140 گروه جهادی در مناطق محروم کشور و استان یزد خدمت‌رسانی می‌کنند تا اندکی از داغ محرومیت این مناطق بکاهند.

روایت فعالیت‌های جهادی بسیجیان یزدی از زبان فرمانده سپاه یزد

در همین رابطه سردار فتح‌الله جمیری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به فعالیت‌های سپاه الغدیر استان یزد درزمینهٔ محرومیت‌زدایی، گفت: سپاه الغدیر یزد در کمک به هم‌وطنان عزیز زلزله‌زده کرمانشاه اقدامات مؤثری را انجام داده و این خدمات در مناطق زلزله‌زده کوهبنان که یزد نزدیک‌تر است پررنگ‌تر بوده است.



وی اضافه کرد: ما در حوزه بهداشت درمان و سلامت و پزشکی نیز تلاش کرده‌ایم تا جایی مقدور است دولت را یاری کنیم. به‌عنوان‌مثال حضور بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم و ایجاد بیمارستان صحرایی و خدمات‌رسانی به مردم به‌ویژه به اقشار کمتر برخوردار ازجمله اقداماتی است که بر آن تأکید داشته‌ایم.

جمیری تأکید کرد: اقدام دیگر ما در حوزه اشتغال‌زایی است که وام‌های اشتغال‌زایی و تسهیلات اقتصاد مقاومتی که نواحی مختلف بسیج ارائه می‌دهند یکی از این موارد است. کمک در ساخت مسکن برای اقشار محروم و همچنین اهدای جهیزیه به نیازمندان از دیگر اقداماتی است که سپاه انجام می‌دهد. بیشتر بخوانید...

در راستای اجرای این رزمایش از صبح امروز گروه‌های جهادی شهرستان‌های مختلف استان به مناطق محروم استان و کشور اعزام‌شده و فعالیت‌های محرومیت‌زدایی خود را آغاز کرده‌اند.

اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم اردکان

صبح امروز، هم‌زمان با آغاز رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) و در راستای خدمات‌رسانی به مناطق محروم، جمعی از بسیجیان شهرستان اردکان به اردوی جهادی اعزام شدند.

این گروه جهادی با حضور در روستای داربند به انجام فعالیت‌های عمرانی مانند لایروبی، بهسازی و مرمت استخر ذخیره آب کشاورزی در این روستا می‌پردازند.

تعدادی از گروه‌های جهادی اردکان از روزهای گذشته در برخی مناطق محروم این شهرستان ازجمله روستاهای عقدای این شهرستان فعال‌شده و درزمینهٔ محرومیت‌زدایی فعال‌اند. گروه‌های جهادی اعزام‌شده به این مناطق علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند تا فضای نشاط و شادی را بار دیگر به این مناطق بازگردانند. بیشتر بخوانید...

حضور پررنگ گروه‌های جهادی یزد در منطقه زلزله‌زده کوهبنان

مناطق زلزله‌زده کوهبنان از ابتدای حادثه در این منطقه به مکانی ثابت برای فعالیت گروه‌های جهادی استان یزد تبدیل‌شده است. بسیاری از گروه‌های جهادی استان به‌صورت دوره‌ای به فعالیت در این منطقه پرداخته و تلاش می‌کنند تا بخشی از آوار محرومیت در این منطقه را کاهش دهند.

فعالیت‌های این گروه‌ها در این مناطق تاکنون نتایج خوبی به همراه داشته و توانسته تا حد زیادی مردم را در مسیر بازسازی خرابی‌های ناشی از زلزله مدد دهد. بیشتر بخوانید...

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی در محروم‌ترین شهرستان استان

گروه‌های جهادی استان یزد در شهرستان خاتم نیز که از محروم‌ترین مناطق استان یزد به شمار می‌رود نیز فعال‌اند و درزمینهٔ رفع محرومیت و کمک به رشد و توسعه این مناطق تلاش می‌کنند.

کمک به ساخت منازل محرومین، محیا سازی تکایا و حسینیه‌ها، مبارزه با انگل گیاهی دارواش در جنگل‌های باغ شادی، فعالیت در مدارس و اماده‌سازی جهت مهرماه و... از مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت گروه‌های جهادی در طول رزمایش خواهد بود. بیشتر بخوانید...

حضور ملموس گروه‌های جهادی در مناطق حاشیه‌ای و محروم شهر یزد

مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار یزد نیز در روزها و هفته‌های اخیر شاهد فعالیت گروه‌های جهادی است. گروه‌های جهادی مستقر در این مناطق تلاش می‌کنند تا شرایط زندگی در این مناطق را بهبود ببخشند.

گروه‌های جهادی استان در مناطقی چون شاهدیه و روستاهای این منطقه تلاش می‌کنند تا با زدودن گرد محرومیت از این مناطق جمعیت ساکن در این مناطق را به ادامه اسکان مجاب کنند. بخش زیادی از علت مهاجرت از روستا به شهر را می‌توان نبود امکانات اولیه زندگی در این روستاها دانست که در این زمینه گروه‌های جهادی تلاش می‌کنند تا حد زیادی بر شرایط بد این مناطق را کاهش دهند. بیشتر بخوانید...

مناطق محروم تفت در تیررس گروه‌های جهادی

همزمان با آغاز رزمایش، 19 گروه جهادی در سطح شهر و مناطق روستایی تفت به خدمت‌رسانی مشغول‌اند.

اعزام تیم جامعه پزشکی به روستاهای محروم شهرستان و راه‌اندازی مراکز درمانی موقت، کمک به وضعیت مسیرهای روستایی، کمک به کشاورزان در برداشت محصولات، کمک به احیای مسیرهای انتقال آب و قنوات ازجمله اقداماتی است که در دستور گروه‌های جهادی قرارگرفته است. بیشتر بخوانید...

تلاش 14 گروه جهادی میبد در خدمت‌رسانی به مناطق محروم این شهرستان

14 گروه جهادی شهرستان میبد از صبح امروز فعالیت خود را برای زدودن گرد محرومیت از مناطق مختلف استان یزد آغاز کرده‌اند.

کمک به ساخت محرومین کمیته امداد و بهزیستی در بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی، ساخت مدرسه در مناطق محروم استان و کمک به احیای منابع آب کشاورزی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که گروه‌های جهادی در دستور کار خوددارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار