مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه زهک:

بزرگترین حماسه انسانی در ماه محرم به وقوع پیوسته است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه زهک گفت: بزرگترین حماسه انسانی و تاریخی شناخته شده در ماه محرم به وقوع پیوسته است
کد خبر: ۹۰۵۴۵۹۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

محمد یزدان نیا مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه زهک
در گفتگو با خبرنگار بسیج در زهک گفت: در ماه محرم، حماسه‌ای شناخته شده به وقوع پیوست و  بزرگداشت این واقعه بعد از ۱۴۰۰ سال همچنان گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: این حادثه شاید در روز و ماه و سالی خاص رقم خورده ، ولی محدود به ماهها و سالها نمانده ،  بلکه برای همه زمان‌ها از سابق تا ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

حجت الاسلام یزدانی نیا تصریح کرد: حضرت ولی عصر(عج) زمانی که به دیوار خانه خدا تکیه میزند و بانگ الهی سر میدهد و خود را برای عالم با عنوان فرزند حضرت سیدالشهدا علیه السلام معرفی میکند اشاره به همین مسئله مهم دارد و نشان دهنده این است که عاشورا دروازه  ورود به عرصه ظهور است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه زهک گفت: اساسا حوادث تاریخی را میتوان به دو دسته تقسیم کرد؛ حوادث گذرا که در برهه‌ای از زمان اتفاق افتاده و در میان زمان و در دل تاریخ محو میشود و آثار و پیامد‌های آن نیز به آینده ارتباطی پیدا نمیکند؛ وحوادث اثر گذار که آثار و پیامد‌های بسیاری داشته و در حوادث آینده موثرند و واقعه عاشورا از دسته دوم و به جرات میتوان گفت، بارز‌ترین مصداق آن است. 

وی افزود: چنانچه واقعه عاشورا را مورد بررسی قرار دهیم، عاشورا ترکیبی از حماسه و غم میباشد و این قابل جدایی نیستند، اما آنچه بسیار مهم است این است.

حجت الاسلام یزدانی نیا تصریح کرد: آنچه مسلم است واقعه عاشورا حماسه‌ای است که آمیخه با غم است نه اینکه غم اصل باشد؛ و این مطلب در بیان حضرت زینب سلام الله  تجلی پیدا میکند که فرمود، ما رایت الا جمیلا  و به عبارتی اینکه فقط به غم عاشورا متمرکز شویم و از دریای معرفتش جرعه‌ای ننوشیم ظلمی دیگر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار