معاون امور عمرانی استانداری خبر داد:

آبرسانی کامل به 2 هزار و 25 روستای سیستان و بلوچستان با اجرای منظومه زنجیره ای 2025

معاون امور عمرانی استانداری گفت: تعداد 915 پروژه مختلف در زمینه های عمرانی و زیرساختی با اعتباری بالغ بر 370 میلیارد تومان در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۵۴۵۸۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری، باقر کرد، معاون امور عمرانی استانداری سیستان و بووچستان گفت: یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آبرسانی روستایی در کشور، منظومه زنجیره‌ای ۲۰۲۵ است که برای اجرا در استان سیستان و بلوچستان در ۱۸ منظومه طراحی شده است و  بخشی از این پروژه بزرگ در هفته دولت  افتتاح شد.

وی افزود: با اجرای کامل این منظومه در سراسر استان سیستان و بلوچستان، ۲ هزار و ۲۵ روستا به صورت کامل آبرسانی می‌شوند.

کرد خاطر نشان کرد: تاکنون بخشی از این پروژه از شرق بمپور به غرب آن در ایرانشهر که گرمترین حوزه بود، افتتاح شده، اما در صورت تکمیل کامل آن، تعداد ۲۵۷ هزار و ۶۳۸ خانوار تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

معاون امور عمرانی استانداری سیستان و بدوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان از جمله استان‌هایی است که جمعیت روستایی اش از جمعیت شهری آن بیشتر است، پروژه منظومه ۲۰۲۵ زنجیره ۱۸ گانه (۱۸ پروژه آبرسانی) تعداد یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۹۰۶ نفر را در استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: طراحی پروژه منظومه زنجیره‌ای ۲۰۲۵ درحوزه عمرانی استان سیستان و بلوچستان از سه سال قبل انجام شده است و هم اکنون در حال اجراست. در صورتی که اعتبارات این پروژه تامین شود در دو سال آینده، تکمیل شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از ۲۰۲۵ روستا در استان سیستان و بلوچستان، تعداد ۹۱۴ روستا در منطقه سیستان و بقیه در منطقه بلوچستان قرار گرفته اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار