۱۵۴ شرکت تعاونی در قروه فعالیت دارند

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه از فعالیت ۱۵۴ تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی خبر داد و گفت: نیاز است فرهنگ تعاون و همکاری گروهی باتوجه به جایگاه واقعی آن در جامعه ترویج و رشد یابد.
کد خبر: ۹۰۵۴۴۷۱
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کوروش شعبانی در نشست تعاونی‌های برتر با فرماندار قروه به مناسبت هفته تعاون، با اشاره به اهمیت جایگاه تعاون در کشور، اظهار داشت: امروزه مهمترین پروژه‌ها به حوزه تعاون می‌رسد به طوری که در برنامه چشم انداز توسعه هم به این مسئله پرداخته شده است.

به گفته وی در برنامه چشم انداز ۲۰ ساله توسعه سهم تعاون باید ۲۰ درصد باشد که این مهم هنوز محقق نشده و تنها به ۷ درصد رسیده است.

وی از کسب رتبه‌های برتر تعاونی در شهرستان از جمله تعاونی برتر ملی در سال گذشته و دو تعاونی برتر استانی و ملی هم در سال جاری خبر داد.

شعبانی تعداد تعاونی‌های فعال در شهرستان قروه را ۱۵۴ مورد در بخش‌های مختلف اقتصادی دانست و افزود: قروه بعد از سنندج دومین شهر در بحث فعالیت‌های تعاونی است که قطعاً باتوجه به پتانسیل‌های موجود در شهرستان شایسته جایگاه بالاتری خواهد بود.

صادرات ۴۲۰ هزار دلاری در زمینه مصنوعات سنگی، فرش، ظروف یکبار مصرف و ... از دیگر مواردی بود که به گفته شعبانی این شهرستان را در جایگاه خوبی قرار داده است.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه به ثبت ۵ تعاونی در حوزه گردشگری در سال گذشته برای اولین بار اشاره کرد و از کسب امتیاز برتر در ثبت شرکت‌های تعاونی در استان گفت.

در پایان شعبانی خواستار معرفی و شناخت جایگاه واقعی تعاون به مسئولان در کنار ترویج فرهنگ تعاون در جامعه شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات