در جمع بسيجيان شركت كننده در رزمايش اقتدار عاشورايي بن عنوان شد:
کارشناس مسایل سیاسی در جمع بسيجيان شهرستان بسيج بن گفت: توان موشكی بازدارنده جسارت دشمنان و خنثی كننده توطئه های آنان است.
کد خبر: ۹۰۵۴۳۹۹
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ عليرضا اسماعيلی در جمع بسيجيان  ناحيه مقاومت بسيج بن اظهار داشت: ميزان تاثير تحريم در مشكلات فعلي نهايتا 35درصد است اما عده ای 100درصد مشكلات را به تحريم ها گره مي زنند كه يا از روي عناد با جمهوري اسلامي اين حرف را مي زنند يا اينكه براي پيشبرد اهداف و راه خود بيان مي كنند.

این کارشناس مسایل سیاسی عنوان کرد: پرواضح است كه چنين چيزي وجود ندارد و بر فرض محال هم اگر بگوييم همه مشكلات از تحريم است آيا با مذاكره تحريم حل مي شود؟! كه قطعا جواب خير است و دليل روشن آن تجربه ماست كه علاوه بر سوابق دولت های آمريكا و همچنين اينكه در چند سال اخير ما از سال 92 درگير مذاكره بوديم و پس از چند سال پيگيری و مذاكره كه نتيجه اين همه زحمات برجام بود می بينيم كه آقای ترامپ با تمام بی ادبی و پررويی و با زير پا گذاشتن قوانين بين المللی به راحتی از اين توافق خارج شد.

اسماعيلي در ادامه با اشاره به بي تدبيری های مديران و مسئولين در مسائل و مشكلات اخير از جمله در زمينه ارز ، طلا و خودرو، مردم را نيز دخيل در اين قضايا دانست و گفت: پيش فروش سکه از جمله اشتباهات اخير دولت بوده که حدود یک میلیون سکه به قیمت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پیش فروش شد و اين قيمت با قيمت امروز سكه تفاوت فاحشی دارد و در ادامه آن عدم پيگيری و رصد سكه های فروخته شده است كه مگر می شود يك نفر 38هزار سكه بخرد و پيگيري نشود؟!

وی افزود: اما مردم هم در اين قضايا دخيل بودند و در سه ماهه گذشته كه خريد طلا در دنيا 9درصد كاهش يافته بود در ايران 202درصد افزايش خريد طلا و دلار داشتيم كه آنچه از ذخيره مردم گزارش شده بصورت وحشتناك بوده و البته گفتيم كه در برخی موارد كلان نيز عدم رسيدگی و پيگيری دستگاه اجرايی قابل بحث می باشد.

كارشناس سياسی در ادامه با بيان اينكه تهديدات دشمن پوچ بوده و بخاطر ايجاد جنگ روانی در ملت عزيز ايران اسلامی است، گفت: دولت آمريكا  مي گويد كه كاری مي كنيم كه تا آبان ماه فروش نفت ايران به صفر برسد و اين درحالی است كه اگر بخواهيم صرفا از جنبه فنی به آن نگاه كنيم امری محال می باشد چرا كه هيچ كشوری نمي تواند اين ميزان نفت ايران را جايگزين كند و حداقل تا دو سه سال آينده عربستان نمی تواند ين ميزان نفت را بجای نفت ايران وارد بازار دنيا نماید.

اسماعيلی در انتها افزود: آقاي ترامپ با تاكيد و افتخار بر خروج خود از برجام می گويد اگر جمهوری اسلامی ايران حرف ما را نپذيرد و پای ميز مذاكره با ما ننشيند وارد جنگ می شويم كه مقام معظم رهبری به صراحت آن را جواب داده و می فرمايد: نه جنگ می شود و نه مذاكره می كنيم و آب پاكی را روی دست آنها ريختند.

ارسال نظرات