خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه بیش از 4 هزار بسیجی در رزمایش 20 هزار نفری استان شرکت می‌کنند، گفت: با نمایش اقتدار سپاهیان محمدرسول الله(ص) بار دیگر دشمنان این نظام و انقلاب را ناامید خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۰۵۴۳۷۸
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲

حضور 4 هزار بسیجی ملایری در رزمایش محمد رسول الله(ص) استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سرهنگ داود ابراهیمی در نشست خبری رزمایش محمد رسول الله(ص) با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سهمیه ملایر در این رزمایش 30 گروه جهادی بود، اظهار داشت: در مرحله نخست 40 گروه جهادی اعزام شد که از 9 شهریور برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم شهرستان اعزام شدند و تا 29 شهریور ماه ادامه دارد.

وی افزود: این گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلفی همچون عمرانی، فرهنگی، آموزش کشاورزی و مقابله با آفات کشاورزی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در نقاط حاشیه شهر در منطقه امامزاده عبدالله(ع)، 16 متری شمس آباد، سرجو، جعفرآباد و چندین روستای محروم فعالیت می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر بیان کرد: در مرحله دوم رزمایش نمایش اقتدار سپاهیان محمدرسول الله(ص) روز 17 شهریور ماه گردان‌های بیت‌المقدس نمایش اقتدار دارند که تا صبح روز 18 شهریورماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: این رزمایش از میدان امام خمینی(ره) ملایر آغاز می‌شود و با حرکت از میدان امام حسین(ع)، میدان انقلاب به سمت اردوگاه حرکت می‌کنند.

ابراهیمی برگزاری این رزمایش اقتدار را در راستای ناامید کردن دشمنان و استکبار جهانی، تزریق امید در بین مردم و ایجاد شور و نشاط در بین جوانان عنوان کرد و افزود: در این مرحله 2 گردان بیت المقدس از شهرستان ملایر در رزمایش شرکت می‌کنند.

وی گفت: مرحله سوم رزمایش نیز پنجم مهرماه در مرکز استان همدان برگزار می‌شود که بسیجیان استان یک رزمایش 20 هزار نفره را به نمایش می‌گذارند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه بیش از 4 هزار بسیجی در رزمایش 20 هزار نفری استان شرکت می‌کنند، بیان کرد: با نمایش اقتدار سپاهیان محمدرسول الله(ص) بار دیگر دشمنان این نظام و انقلاب را ناامید خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 680 نفر روز در این شهرستان به اردوهای جهادی اعزام شدند که 325 نفر شامل 26 گروه در قالب ارودهای یک‌روزه جهادی بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه در این اردوها 100 کارگاه مشاوره‌ای توسط بسیج جامعه زنان انجام شد، بیان کرد: این اردوها بیشتر در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی شامل دیوارنویسی، زیباسازی، اهدای سبد کالا به نیازمندان، برداشت محصول، انجام کارهای مشاوره‌های، طب سنتی و کارگاه‌های سلامت در مناطق محروم فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: همچنین 150 نفر روز شامل 15 گروه نیز در قالب اردوهای سه روزه جهادی به مناطق محروم شهرستان اعزام شدند و طرح همگام با کشاورزی با کشاروزان همکاری کردند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر اعزام 180 نفر روز شامل 17 گروه در قالب اردوهای جهادی هفت روزه و فعالیت در راستای فعالیت‌های عمرانی و خدماتی را از دیگر برنامه ها عنوان و اظهار کرد: علاوه بر این 25 نفر روز شامل دو گروه نیز در قالب اردوهای جهادی 10 روزه به مناطق محروم شهرستان اعزام شدند.

وی یادآور شد: اردوهای جهادی 10 روزه در فعالیت‌های عمرانی همچون کمک به ساخت طرح‌های کمیته امداد، ساخت چهار منزل، مرمت مسجد، آبرسانی و ساخت منزل در روستای «سنگ ده» و ساخت منزل برای مستمندان در روستاهای حسین آباد و قلعه میرفتاح مشارکت کردند.

ابراهیمی ادامه داد: در حال حاضر 38 گروه جهادی دارای شناسنامه در جغرافیای این شهرستان داریم که فعالیت‌های مختلفی در راستای محرومیت‌زدایی انجام می‌دهند.

وی با اردوهای طرح هجرت 10 روزه دانش آموزی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان بسیجی از ابتدای تیر ماه امسال بیش از 110 نفر روز در قالب 18 گروه فعالیت‌های خود را برای زیباسازی مدارس انجام دادند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر از دیگر خدمات همچنین به ساخت یک منزل مسکونی در روستای آورزمان ملایر اشاره و بیان کرد: این منزل مسکونی برای یکی از نیازمندان روستا نوسط مجموعه بسیج پیشکسوتان با هزینه 600 میلیون ریال و با همکاری کمیته امداد و بهزیستی ساخته شد.

وی یادآور شد: بسیج سازندگی ملایر با همکاری استان در راستای محرومیت زدایی، نسبت به آبرسانی در روستای آشاق قلعه، خرید یک قطعه زمین برای ساخت و توسعه مسجد منطقه جعفرآباد ملایر اقدام کرد.

ابراهیمی بیان کرد: در راستای اجرای طرح کرامت نیز ساخت یک پایگاه فرهنگی را در منطقه 16 متری دوم شمس آباد ملایر در دست ساخت داریم.

وی خواستار همراهی و همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی شهرستان برای پیشبرد اهداف شد و اظهار داشت: با یک هم افزایی می توانیم دشمن را برای همیشه ناکام و امید را در بین مردم تقویت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات