دادستان کل کشور اظهار کرد: در رسیدگی سریع پرونده‌های محتکران و مفسدین اقتصادی موانعی وجود داشت که روند رسیدگی را به تأخیر می‌انداخت، این موضوع با کسب اجازه از مقام معظم رهبری حل شد و روند رسیدگی سرعت یافت.
کد خبر: ۹۰۵۴۳۵۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری ظهر امروز در شانزدهمین همایش تخصصی دادستان‌های عمومی، انقلاب و نظامی کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: دادستان باید در صحنه جامعه و در برابر همه مشکلات به‌صورت فعال حضور داشته باشد، و همچنین باید در برنامه‌ها، کار‌ها و رسیدگی‌هایش قاطع باشد.

دادستان کل کشور افزود: دادستان باید در صحنه کارزار و در خدمت مردم برای ایجاد امنیت و احقاق حقوق عامه در جامعه، محور باشد؛ دادستان نباید ساعت کاری مشخص داشته باشد، چون باید همیشه در صحنه باشد، اقتضای کار او این است، او باید وظیفه و تکلیف اصلی را که خدمت و ارتباط با مردم است هر لحظه‌ای که لازم است، انجام دهد.

منتظری ادامه داد: بنا به گزارش‌های نظارتی ما، تلاش‌های قابل تحسینی در سراسر کشور صورت گرفته، اما نقاط ضعفی هم وجود دارد، باید نقاط ضعف و قوت را مشخص کنیم و رسالت این‌گونه همایش‌ها نیز همین است که خلأ‌های موجود را بشناسیم و آن‌ها را پُر کنیم.

وی ضمن تأکید بر شفافیت، انصاف و امانت در نظارت تصریح کرد: باید نظارت را جدی بگیریم و نباید آن را با یک‌سری اهداف نفسانی اختلاط کنیم و باید توجه داشته باشیم آن عملی را خداوند می‌پسندد که خالصاً لوجه‌الله باشد پس در بحث نظارت هم باید برنامه‌ریزی‌شده، مرتب و منظم کار کنیم.

دادستان کل کشور ادامه داد: نباید تصور کنیم که انقلاب تا به امروز این شرایط را تجربه نکرده است؛ ما از این شرایط بدتر را هم عبور کردیم و اساس انقلاب و محتویاتش را حفظ کرده‌ایم. دشمن امروز قصد دارد با حربه اقتصادی و ایجاد نارضایتی بین مردم در جامعه ناامنی ایجاد کند، نباید بگذاریم عده‌ای سود‌جو و منفعت‌طلب بر موج آشفته بازار سوار شوند و پازل دشمن را تکمیل کنند؛ وظیفه من و شما مبارزه با این عناصر است.

دادستان کل کشور با اشاره به لزوم حضور، خدمت شبانه‌روزی و تزریق امید در جامعه تصریح کرد: امروز باید یکی از دغدغه‌های جدی شما در سطح استان و مراکز استان حضور جدی، همیشگی و پابه‌رکاب در مبارزه با فساد، مفسدین و محتکران باشد.

وی ضمن تأکید بر تشکیل اتاق جنگ اقتصادی در دولت اظهار داشت: به آقای رئیس‌جمهور گفتم که تیم اقتصادی دولت، ویژگی، توان و روحیه فرماندهی جنگ اقتصادی را ندارند و مردان جنگ اقتصادی نیستند و این جبهه نیازمند تزریق نیرو‌هایی آگاه، شجاع، بصیر و مقتدر است.

دادستان کل کشور درباره کسب مجوز برخورد سریع با مفسدان و محتکران از مقام معظم رهبری اضافه کرد: در رسیدگی سریع پرونده‌ها موانعی وجود داشت که روند رسیدگی را به تأخیر می‌انداخت، این موضوع با کسب اجازه از مقام معظم رهبری حل شد و روند رسیدگی سرعت یافت. قوه قضائیه با تمام توان و تلاش در خدمت دولت و مردم است و امیدواریم با هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر با سازمان تعزیرات حکومتی بتوانیم گره از مشکلات باز کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها