خبرهای داغ:
به همت ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) صورت گرفت
ستاد پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در منطقه غرب قم با محوریت ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) تشکیل شد.
کد خبر: ۹۰۵۴۲۵۲
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، جلسه ستاد پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در منطقه غرب قم با محوریت ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) و با حضور جمعی از مسئولان نهادها و سازمان های استان تشکیل شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) طی سخنانی در این جلسه اظهار داشت: برای کاهش و از بین بردن آسیب های اجتماعی نیازمند کار جهادی هستیم.

ابراهیم سانی خانی افزود: از آنجا  که چندین دستگاه متولی در آسیب های اجتماعی  مشغول به فعالیت هستند جهت جلوگیری از موازی کاری و همچنین تقویت خروجی فعالیت های این سازمانهای، ستاد با محوریت بسیج تشکیل شده است.

وی اطلاع رسانی به مردم  از نوع خدماتی که توسط سازمانهای دخیل در امر آسیب های اجتماعی صورت می گیرد را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: بایستی از ظرفیت بسیج  در این امر نهایت بهره را برد و مساجد که خاستگاه بسیج مردمی است بهترین رسانه برای اطلاع رسانی و انعکاس خدمات و بیان فعالیت های خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) در ادامه اظهار کرد: به منظور بهره مندی مناطق محروم و دسترسی آسان آنان به مشاوره حقوقی این امر توسط کانون حقوقدانان بسیج ناحیه امام رضا (ع) در کنار فعالیت های سازمان ها در این ستاد صورت خواهد گرفت.

سانی خانی به محرومیت زدایی از مناطق محروم نیز اشاره داشت و بیان کرد:  رزمایش بسیج سازندگی این ناحیه در راستای ارائه خدمات به مناطق محروم آغاز شده که با مشارکت اهالی صورت می گیرد که بسیج سازندگی این ناحیه یکی از بازوهای اجرایی این ستاد نیز می باشد.

حمید پرهازه معاون امر به معروف ونهی از منکر ناحیه امام رضا (ع) نیز اظهار داشت: دستگاههای متولی در امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی از موازی کاری پرهیز و تلاش کنند با انسجام و تعامل با یکدیگر به روند کم کردن تبعات آسیب های اجتماعی سرعت بخشند.

 وی اشاره به فعالیت های این ناحیه در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: ارائه خدمات به زنان بی سرپرست وبد سرپرست – پیشگیری از آسیب های اجتماعی طلاق – پیشگیری از آسیب های اجتماعی مواد مخدر- آموزش وارتقاء سطح سواد در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مساجد- ارائه خدمات مشاوره ایی به خانواده های آسیب دیده اجتماعی( معتادین)  بخشی از فعالیت این معاونت می باشد.

در این جلسه معاون پبشگیری سازمان بهزیستی و معاون پیشگیری دادگستری استان قم نیز حضور داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها