خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

زخم کاری فرهنگ بیگانه به پیکره فرهنگ ناب اسلامی/ جهاد و جهاز زن مسلمان اندیشه و اخلاق اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز با کمال تأسف فرهنگ بیگانه غربی، فضای مجازی و ارتباطات آلوده که در جامعه با انفجار اطلاعات رخ داده به فرهنگ ما آسیب زده که در خیلی موارد زخم کاری است.
کد خبر: ۹۰۵۴۲۲۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز در جشن پیوند آسمانی زوج های جوان با شمیم رضوی و توزیع بیش از 200 جهیزیه به آنها در بیرجند ضمن تبریک روز مباهله اظهار داشت: زوج های جوان مسلمان بیش از هر چیز غنا در تجهیز فکر، اندیشه و فرهنگ دارید.

وی عنوان داشت: هدایای زندگی که تبرک به نام امام رضا علیه السلام و برکت زندگی شما است جهاز است اما آنچیزی که شما را مجهز برای زندگی با فرهنگ و هدفمند می کند مکتب اسلام و قرآن است.

عبادی با بیان اینکه الگو برای زندگی سالم و موفق در اسلام معرفی شده است افزود: قرآن کریم در آیه مباهله اسوه را فرزندان پیامبر(ص)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و در میان زن ها فاطمه زهرا(س) معرفی می کند  و بالاتر از همه وجود امام علی (ع) که به نفس پیامبر تعبیر شده است.

وی با تأکید بر اینکه خاندان پیامبر اسوه مسلمین هستند خاطرنشان کرد: آمادگی برای یک زندگی آبرومند از تهیه جهیزیه اولی تر است و آنچه را که خداوند به زنان و مردان به عنوان امانت داده وجودشان است و حفظ کردن ارزش این امانت بر شما واجب است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شهادت جهاد در راه خدا تا انتهای کمال است اظهار کرد: ارزش ازدواج و وظیفه زن در قبال شوهر و شوهر در برابر زن در مکتب اسلام همچون جهاد در راه خدا است.

وی با بیان اینکه همه جهادها نظامی نیست افزود: کسب نان حلال و کار در بیرون خانه همسطح جهاد در راه خدا برای مردان است و از نظر فقهی واجب است و زنی که بنا بر تفکر اسلامی پا به خانه شوهر گذاشته و زندگی هدفمند و خداپسندانه را در پیش گرفته نیز در حال جهاد در راه خدا است.

عبادی با تأکید بر اینکه هنرمندانه شوهرداری و مادری کردن جهاد زنان است گفت: مردان بزرگ  تاریخ کارهای بزرگ آنها تنها مختص خودشان نیست بلکه هنر مادران مسلمان آنان است و شخصیت های بزرگ از دامن مادرانی که پشت جبهه ها بودند به کمال رسیده اند.

وی متذکر شد: جهاد و جهاز واقعی زن مسلمان اندیشه، تفکر، اعتقاد و اخلاق اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: امروز با کمال تأسف فرهنگ بیگانه غربی، فضای مجازی و ارتباطات آلوده که در جامعه با انفجار اطلاعات رخ داده به فرهنگ ما آسیب زده که در خیلی موارد زخم کاری است.

وی با اشاره به ریشه اصلی طلاق ها در جامعه افزود: بعضی از تجربیات تلخ در جامعه به جای حسن طبع انواع گرایش های مادی ، میل به طلا، سکه و دلار باعث ایجاد تفرقه و جدایی بین خانواده ها شده است.

عبادی خطاب به زوج های جوان توصیه کرد: در سایه دستورات الهی و آیین اسلام زندگی خودتان را آغاز کنید و بر سر عهد و پیمان به یکدیگر وفادار بمانید.

 وی ادامه داد: زندگی شایسته، سرشار از عشق در راه عبودیت پروردگار و خدمت به یکدیگر با قناعت و صبر پیشه کنید و با پرورش فرزندان مناسب با اسم و رسم قرآنی و اهل بیت زندگی پاک خود را شروع کنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها