خبرهای داغ:
ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری؛

جشنواره فرهنگی ورزشی و بازی های بومی محلی عشایر استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

جشنواره فرهنگی ورزشی و بازی های بومی محلی عشایر استان چهارمحال و بختیاری با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از عشایر مناطق سودجان - صمصامی- سردشت - مشایخ و دیناران استان و در قالب برپایی سیاه چادر و غرفه های فرهنگی هنری و صنایع دستی عشایر این مناطق و با مسابقات فرهنگی هنری شامل ؛ گلبانگ محمدی(ص) ، شعر و سرود محلی، پخت غذای محلی و مسابقات ورزشی و بازی های بومی محلی در رشته های طناب کشی، الختور، هفت سنگ، یه قل دو قل به مدت یک روز برگزار و به نفرات برتر جشنواره هدایایی اهداء شد.
کد خبر: ۹۰۵۴۱۹۵
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرنگار بسیج عشایری از استان چهارمحال و بختیاری؛جشنواره فرهنگی ورزشی و بازی های بومی محلی عشایر استان چهارمحال و بختیاری با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از عشایر مناطق سودجان - صمصامی- سردشت - مشایخ و دیناران استان در محل اردوگاه فرهنگی تفریحی آورگان استان برگزار شد. در این جشنواره برنامه هایی همچون برپایی سیاه چادر و غرفه های فرهنگی هنری و صنایع دستی عشایر این مناطق و اجرای مسابقات فرهنگی هنری شامل ؛ گلبانگ محمدی(ص) ، شعر و سرود محلی، پخت غذای محلی و مسابقات ورزشی و بازی های بومی محلی در رشته های طناب کشی، الختور، هفت سنگ، یه قل دو قل به مدت یک روز برگزار و به نفرات برتر جشنواره هدایایی اهداء شد.

در این جشنواره یک روزه سردار اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) نیز حضور داشتند و از غرفه های صنایع دستی عشایر و مسابقات بومی محلی عشایر بازدید کردند. همچنین ایشان در جمع عشایر و سران ایلات و طوایف استان حاضر در این جشنواره سخنرانی کردند،

ایشان؛ همّت بلند، همکاری و همدردی در جامعه عشایری در هیچ جامعه ای یافت نمی شود واین جشنواره نمادی از وحدت و دوستی و همدلی عشایر استان می باشد.

سردار اکبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) گفت :اگر در سال های گذشته به فرمایشات رهبری معظم انقلاب درست عمل می شد، شرایط اقتصادی بهتری داشتیم دشمن در جنگ تحمیلی به خاطر رشادت های اقشار مختلف مردم ایران نتوانست حتی یک وجب از خاک ایران را تصرف کند ومقابله با جنگ اقتصادی هم رشادت می طلبد

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام)بیان کرد: مسئولین دولتی نه تهدید را باور کردند نه تحریم را اما جوانان ما هر دو را باور کردند؛ بسیجی که ۸ سال دفاع مقدس را مدیریت کرد اعلام آمادگی کرده است تا مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور را هم چاره اندیشی نماید

وی خاطر نشان کرد:۱۴ شهریور رزمایش گردان بیت المقدس به استعداد بیست گردان در راستای نمایش توان و اقتدار بسیج در مقابله با تهدیدات نظامی اجرا خواهد شد وهمچنین در راستای کمک به مسئولین و مقابله با تهدیدات دشمن اجتماع ۲۰هزار نفری بسیجیان برگزار خواهد شد

سرهنگ دوم پاسدار اکبررئیسی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری گفت: سپاه وبسیج یکی ازنهادهای دلسوز کشور وانقلاب می باشد ودشمنان انقلاب اسلامی ایران ، بخصوص در راس آنها آمریکا واسرائیل نمی خواهند که این نهاد انقلابی وجود داشته باشد زیرا منافع آنها را در سراسر جهان به خطر انداخته است.

رئیسی بیان کرد: امروزه که دشمنان انقلاب از طریق شبکه های ماهواره ای وفضای مجازی ،تحریم وفشارهای اقتصادی خانواده هاونسل جوان مارا مورد هجمه قرارداده خانوادهای عشایر باید عضو سپاه وبسیج باشند و این نهاد انقلابی قدرت آن را دارد که افراد وخانواده ها رااز برتگاه نجات دهد.

ریسی افزود: ملت ایران وبخصوص قوم عشایر بختیاری مردمان بزرگی هستند واز تحریمهای اقتصادی هراسی ندارندو انشائ الله همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) فرمودند ملت ایران از این مرحله هم با سرافرازی عبور خواهند کرد.

فرمانده ناحیه عشایری بیان داشت:ما باید به قوم عشایر بختیاری افتخار کنیم که اولین قومی بودند که مذهب تشیع را به طور کامل ویک دفعه پذیرفتند وارزش قوم عشایر به صداقت ،سادگی،شجاعت می باشد وعشایر هیچگاه به دشمن اجازه نمی دهد که از قومیت،صداقت ولباس اوسوئ استفاده نماید.

در این جشنواره برنامه های فرهنگی و تربیتی همچون ؛ نشست اخوت و محبت بین ایلات و طوایف- نشست روشنگری و بصیرتی و نشست مجمع مربیان حلقه های صالحین نیز برگزار گردید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار