خبرهای داغ:
معاون عمرانی استانداری قزوین:

هیچ تعارفی با دستگاهها و صنایع خطرپذیر در خصوص اجرای قوانین ایمنی نداریم

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: در بخش های صنعتی اخیرا شاهد آتش سوزی های زیادی بوده ایم و در پی این امر در هفته دولت تعدادی مراکز آتش نشانی، در شهرهای استان به بهر برداری رسید.
کد خبر: ۹۰۵۴۱۹۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، شورای مدیریت بحران، صبح امروز با حضور زاهدی استاندار قزوین، فرخزاد، و مدیران دستگاهها و مسوولان نظامی و انتظامی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: دستگاهها تکالیف خود را بدانند و اگر دستگاهی به تکلیف خود عمل نمی کند ما توانایی برخورد و تذکر قانونی جهت الزام به انجام استانداردهای لازم به دستگاهها را داشته باشیم‌.
جعفر جوادی شهردار الوند اظهار کرد: اتفاقی که در خصوص آتش سوزی یکی از واحدهای تولیدی در شعرصنعتی رخ داد بسیار خطرناک بود.
وی گفت: بیش از ۴۰ واحد آلاینده در شهرصنعتی وجود دارد که با آنها بسیار عادی برخورد می شود. جهت کنترل آلودکی هوا، تیمی برای کنترل آلایندگی صنایع تشکیل شود.
در ادامه آصفی مدیرعامل جمعیت هلال اضافه کرد: کمبود تجهیزات در مراکز امدادی وجود دارد و از همین رو باید استانداردهایی در ساخت شرکت های تولیدی وجود داشته باشد زیرا نبود این استانداردها موجب می شود در مواقع بحران کار امدادرسانی با مشکلات مختلفی مواجه شود.
وی گفت: در همین راستا و جهت تسهیل در امر امدادرسانی، تیم واکنش سریع باید تشکیل شود چون بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی، امکانات امدادرسانی را ندارند.
رئیس صدا و سیمای مرکز قزوین نیز در این جلسه بیان کرد: صنایعی که آسیب زننده هستند و آسیب پذیر هستند تمام اطلاعات موجود در خصوص صنعت را در خدمت گروههای امداد و مدیریت بحرانقرار دهند و شناسنامه ای برای مواد آسیب رساننده این واحدهای تولیدی تشکیل شود چرا که امروزه اطلاعات اینترنت اشیا در امر مدیریت بحران و امدادرسانی موثر است و صدا و سیما اماده است با ساخت برنامه های آگاهی دهنده و نکات ایمنی برنامه های آموزشی را تولید کند.
سرهنگ بیگلری رئیس پلیس راه استان قزوین نیز در حاشیه این جلسه عنوان کرد: یازده درصد افزایش سفر در پنج ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته در استان داشته ایم و در بحث تصادفات، میزان تصادفات جرحی ده درصد کاهش، منجر به فوت پنج نفر افزایش و در طول ۱۴ روز شهریورماه چهار نفر منجربه فوت داشته ایم که نیاز به ایجاد جو روانی و همکاری دستگاهها جهت تامین خودرو با گشت های نامحسوس در استان داریم.
علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین در جلسه شورای مدیریت بحران استان که در دفتر جلسات استانداری و با مدیریت استاندار برگزار شد بیان کرد: در بخش های صنعتی اخیرا شاهد آتش سوزی های زیادی بوده ایم و در پی این امر در هفته دولت تعدادی مراکز آتش نشانی، در شهرهای استان به بهر برداری رسید.
وی ضمن اشاره به تخصیص اعتبارات گفت: از سرجمع اعتبارات تخصیصی، ۲۵ درصد جهت تامین اعتبارات مورد نیاز در مدیریت استان استفاده خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: در درجه اول دستگاههای متولی امر حساسیت بیشتری داشته باشند و براساس وظایف قانونی اقدام کنند.
فرخزاد عنوان کرد: هیچ تعارفی با دستگاهها و صنایع خطرپذیر در خصوص اجرای قوانین ایمنی نداریم و باید اهرم اجرایی وجودداشته باشد تا با اخطارهای لازم نسبت به تعطیلی واحدهای آسیب پذیر اقدام شود.
وی افزود: تجهیزات خوبی در مهار منابع طبیعی داریم. مجموعه پدافند غیر عامل می تواند کمک خوبی در پیشگیری از خطرات داشته باشد. باید به پیشگیری حوادث توجه و دقت بیشتری داشته باشیم.

فرخزاد گفت: در واحدهای مسکونی و ساختمانهای بلند مرتبه، سازمان آتش نشانی کنترلهای لازم را به طور تخصصی داشته باشد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها