فرمانده حوزه بسیج مقاومت فاطمیه بندر کیاشهر سپاه ناحیه آستانه اشرفیه؛

از ابتدای سال به پنج نوعروس جهیزیه اهدا شد

سرکار خانم مهناز حبیبی فرمانده حوزه بسیج مقاومت فاطمیه بندر کیاشهر سپاه ناحیه آستانه اشرفیه صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از ابتدای سال به پنج نوعروس جهیزیه اهدا شد.
کد خبر: ۹۰۵۴۱۷۳
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستانه، تامین جهیزیه توسط بسیج برای افراد نیازمند از جمله خدماتی است که در سال های اخیر صورت می پذیرد با همین بهانه با سرکار خانم مهناز حبیبی فرمانده حوزه بسیج مقاومت فاطمیه بندر کیاشهر سپاه ناحیه آستانه اشرفیه به گفتگو نشستیم:

1-برای چند نوعروس جهیزیه تهیه شده است؟

با سلام خدمت شما باید عرض کنم ما به مناسبت عید تا عید، عید قربان تا عید غدیر فرصت را برای اهدای جهیزیه انتخاب کردیم .
اهدای جهیزیه به دو نوعروس نیازمند بسیجی که از طرف فرمانده پایگاه مقاومت شناسایی، معرفی و بعد از مراحل معرفی بازرسی میدانی انجام شد که پس از نتیجه بازرسی میدانی از وضعیت این زوج ، جهیزیه به نوعروس نیازمند اهدا شد.

۲) این جهیزیه ها شامل چند قلم جنس و به چه ارزشی می باشد ؟
این جهیزیه ها شامل 25 قلم به ارزش تقریبا 12 میلیون توسط بسیجیان ، خیرین و سپاه قدس گیلان به نوعروسان این بخش اهدا شد.

۳) برای چندمین بار این جهیزیه ها تهیه شده است؟
از ابتدای سال ۹۷ تا کنون در ایام مختلف همچون ماه مبارک رمضان، روز ازدواج (ازدواج حضرت علی ع و حضرت فاطمه زهرا(س ) به ۵ نوعروس نیازمند اهدای جهیزیه صورت گرفت.


۴)اصلا چرا باید این جهیزیه توزیع بشود ؟
با توجه به کلام صریح قرآن کریم در خصوص ازدواج آسان و تسهیل این امر و باتوجه به کلام شریف رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای مدظله العالی خدمت به خلق و دایه دار بودن سپاه و بسیج دراین خصوص و در ضمن در راستای اعتلای بسیج که یکی از اهداف بسیج خدمات رسانی به قشر ضعیف در عرصه های مختلف چون مسکن محرومین، ویزیت رایگان و..‌. این اقدام که از اهم اقدامات برای تشکیل زندگی و رفع موانع ازدواج می باشد لازم می باشد که ضمن انجام با تبلیغ این فرهنگ نیز صورت گیرد.


۵)اصولا تهیه جهیزیه چه پیغامی در جامعه دارد ؟

امیدواری قشر محرومین به مسئله ازدواج  و تشکیل زندگی، ترویج و تبلیغ فرهنگ دستیگری محرومین، تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج آسان، نهادینه شدن این فرهنگ و تشویق فراگیرشدن این فرهنگ از سوی نهادهای دیگر، فرهنگ سازی انجام کارهای مشابه در راستای خدمات رسانی به قشر جوان و محروم از جمله پیام های این حرکت ارزشی می باشد.

ممنون از وقتی که به ما دادید.

ارسال نظرات