مدیرشبکه بهداشت ودرمان بهورزان را طلایه داران عرصه سلامت وتغییر سبک زندگی خواند.
کد خبر: ۹۰۵۴۱۰۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیین تکریم از بهوزان شهرستان بیجار، با حضور فرماندار، امام جمعه، رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین ادارات و بهورزان در محل تالار امیر نظام گروسی برگزار شد.

حسین جعفری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۵۴۰۰ شهید خطه کردستان و ۵ شهید سلامت دیار گروس وتبریک دوازدهم شهریور و روز بهورز گفت: بهورزان با توجه به میزان بالای اثربخشی که در سلامت جامعه دارند می‌توانند در تغییر سبک زندگی مردم و بهبود وضعیت بهداشتی وسلامت آحاد جامعه نقش موثری را ایفا نمایند.

وی با بیان اینکه بهورزان باوجود شرایط بسیار سخت وکمبود‌ها فعالیت می‌کنند عنوان کرد: ارائه خدمات به مردم عزیز باوجود کمترین امکانات کاری بسیار ارزشمند وشایسته تقدیر است که جز با زحمات شبانه روزی تلاشگران عرصه سلامت امکان پذیر نخواهد بود.

این مقام مسئول تاکید کرد: بهورزان با تلاش و زحمات شبانه روزی توانستند، تغییری بزرگ در عرصه سلامت ایران اسلامی ایجاد کنند.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان عنوان کرد: کاهش میزان مرگ و میردر روستاها، جلوگیری از عوارض حاملگی‌های متعدد، واکسیانسیون کودکان، آموزش مادران و... از جمله مهمترین فعالیت‌های بهورزان است.

لازم به ذکر است، ۱۲ شهریور ماه به عنوان روز بهورز نامگذاری شده است.

در چنین روزی در سال ۱۳۶۳ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وقت با هدف کمک رسانی هر چه بیشتر به بیماران روستایی وهمچنین در جهت تحقق یکی از اهداف مقدس انقلاب اسلامی مبنی بر فقر زدایی از روستا‌ها دست به تاسیس خانه‌هایی با نام خانه بهداشت زد و در جهت تامین کادر متخصصاین خانه‌ها به تربیت افرادی همت گمارد که بهورز نام گرفتند.

در پایان با اهدای لوح تقدیر وهدایایی از بهورزان شاغل وبازنشسته تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات