مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در امور بانوان و خانواده از برگزاری آموزشی غربالگری سرطان سینه با حضور جمعی از بانوان شاغل در واحدهای تابعه این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۴۰۶۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، دکتر پروانه فتاحی افزود: این کارگاه با همکاری امور بانوان، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان با توجه به شیوع بالای سرطان سینه در بین بانوان و بمنظور آگاهی بخشی به این عزیزان با حضور یکی از متخصصین زنان و زایمان در سیزدهمین روز از شهریورماه 97 در سالن جلسات معاونت غذا و دارو برگزار شد.


به گفته وی، این پزشک متخصص با اشاره به امکان درمان قطعی سرطان در مراحل اولیه ابتلاء فرد به بیماری بر توانمندسازی افراد برای پیشگیری، تشخیص و کنترل و درمان بیماری ها تاکید کرد.


مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در امور بانوان و خانواده گفت: دکتر شیرین موذن در ادامه تغییر برخی عادات غلط ، توجه به برنامه غذایی، ‌مصرف کافی سبزیجات و میوهای تازه و رنگی، پرهیز از مواد غذایی پر کالری و چرب را مهمترین گام برای پیشگیری از انواع بیماری ها بویژه سرطان های شایع عنوان کرد.


دکتر فتاحی افزود: وی همچنین خاطر نشان کرد: سرطان سینه در خانم ها شایع تر از مردان اما در مردان کشنده تر از خانم ها می باشد و با افزایش سن احتمال ابتلا به این نوع سرطان افزایش می یابد .


وی تصریح کرد: معرفی افراد در معرض خطر، نحوه تشخیص اولیه سرطان سینه، مراحل درمان و پاسخ گویی به سوالات شرکت کنندگان از دیگر بخش های این کارگاه آموزشی بود.

ارسال نظرات