فعالیتهای محرومیت زدایی یکی از شاخص ترین برنامه های بسیج در شهرستان ملکشاهی است که گروههای جهادی در این راستا قدم های مفیدی برداشته اند.
کد خبر: ۹۰۵۴۰۴۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راه رسيدن به اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي و به جهت كسب خير و بركت، اجراي طرح هاي محروميت زدايي ، محروم نوازي ، مردم داري ، مردم ياري و مردم دوستي را دنبال مي نمايد.

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می فرمایند: مسئولیت پذیری سپاه در طرح های سازندگی کشور، نشان دهنده عظمت روح تعهد پذیری، شجاعت وخطر پذیری در میدان های بزرگ تجربه نشده وعزم وهمت انقلاب اسلامی است.

هدف از اجرای پروژه های محرومیت زدایی؛ كمک به کاهش فقر و محروميت، تحکیم پيوند مردم با نظام مقدس جمهوري اسلامي، اثبات كارآمدي نظام مقدس جمهوري اسلامي، ايجاد بارقه اميد و نشاط در مردم، رشد اقتصادي مردم، بهبود وضعيت معيشت مردم، ترميم خرابي ها و آباداني مملكت و نمايش شكوه نظام اسلامی، حفظ شور و شعف براي پاسداري از نظام و جلوگيري از كاهش شور و شوق و حل مشكل مردم محروم است.

در مناطق محروم به جهت عمق بخشي داخلي و ايجاد امنيت پايدار با اولويت مناطق مرزي ، صعب العبور، دور افتاده و حساس كشورپروژه های محرومیت زدایی توسط سپاه و بسیج اجرا می گردد.

عرصه هاي فعاليت محروميت زدايی در زمینه های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی و... می باشد

 

اقدامات محرومیت زدایی سپاه در شهرستان ملکشاهی

اجرای برنامه های سازندگی و محرومیت زدایی یکی از شاخص ترین برنامه های بسیج در شهرستان ملکشاهی است که سپاه ناحیه ملکشاهی با عزم جهادی در این راستا قدم برداشته است.

فعالیت گروههای جهادی بسیج سازندگی یکی از برنامه های راهبردی بسیج در شهرستان ملکشاهی می باشد که تاکنون فعالیت گروههای جهادی توانسته است در راستای خدمات رسانی به مناطق محروم گامهای مهمی بردارد.

ازجمله اقدامات انجام گرفته بسیج در عرصه های محرومیت زدایی، ساخت منازل مسکونی برای نیازمندان در مناطق محروم است که تاکنون  65 باب منزل مسکونی برای نیازمندان احداث گردیده است و 30 باب دیگر نیز در دست احداث می باشد

احداث سرویس بهداشتی برای محرومین از دیگر اقدامات محوری بسیج در شهرستان ملکشاهی است که چندین مورد سرویس بهداشتی و حمام در سال گذشته برای محرومین شهرستان ساخته شده است.

از دیگر برنامه های بسیج درشهرستان ملکشاهی، می توان به تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و ارائه خدمات درمانی رایگان، احداث منبع ذخیره آب روستای چشمه باریک، احداث منبع آب قلعه جوق، احداث پروژه راه دسترسی و آبرسانی بین مزارع روستای بوستانه، کمک به مرمت و ساخت مساجد و ایجاد کانال بتونی به طول 100 متر و پل جهت ایستگاه پمپاژ باغات سیرانه گل گل اشاره کرد.

یکی دیگر از برنامه های سپاه ناحیه ملکشاهی در راستای محرومیت زدایی، اجرای طرح پایلوت کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی و پایلوت دامداری با همکاری دامپزشکی است که در این راستا گامهای موثری برداشته شده است.

احداث مخازن ذخیره آب چشمه های شهرستان جهت ایجاد باغات نیز در دستورکار سپاه ناحیه ملکشاهی قرار دارد.

اخیرا نیز پروژه های محرومیت زدایی مهمی چون ساخت مسجد و حسینیه، احداث مخازن ذخیره آب، ساخت مسکن محرومین و... در دستور کار قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و بسیج شهرستان ملکشاهی قرار گرفته است.

در آینده نزدیک نیز طرح های محرومیت زدایی دیگری در سطح شهرستان توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ناحیه ملکشاهی احداث خواهد شد.

 

پروژه احداث راه دسترسی و آبرسانی به مزارع روستای بوستانه

پروژه احداث راه دسترسی و آبرسانی به مزارع روستای بوستانه شهرستان ملکشاهی توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملکشاهی با همکاری جهادکشاورزی و منابع طبیعی شهرستان ملکشاهی احداث شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی در این خصوص گفت: روستای بوستانه یکی از روستاهای شهرستان ملکشاهی است که رودخانه گل گل از آن می گذرد و به سد چم گردلان می ریزد.

علی میرزایی اظهار کرد: این روستا دارای ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی در زمینه اقتصاد مقاومتی و در عرصه های کشاورزی، باغات، زنبور عسل، پرورش ماهی، کاشت برنج و... می باشد.

وی افزود: به دلیل نداشتن راه مناسب جهت دسترسی به زمینهای کشاورزی، استعدادهای کشاورزی این روستا شکوفا نشده و کشاورزی در آن توسعه نیافته بود.

فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی گفت: از آنجائیکه راه دسترسی مناسب به زمین های کشاورزی روستای بوستانه باعث عمران و آبادانی این روستا می شود و زمینه های تولید در آن رونق خواهد گرفت، بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملکشاهی در اقدامی جهادی، پروژه راهسازی به زمینهای مساعد کشاورزی روستای بوستانه و آبرسانی بین مزارع این روستا را احداث کرد.

میرزایی اضافه کرد: مردم این روستا از مسئولین استان و شهرستان مکررا درخواست راهسازی به زمینهای کشاورزی داشته اند که این امر تاکنون محقق نشده بود و اینک به همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملکشاهی شاهد احداث راه دسترسی به مزارع و آبرسانی بین مزارع روستای بوستانه هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی میزان اعتبار هزینه شده جهت اجرای این پروژه را بالغ بر 300 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه هزینه شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح هشت هکتار از زمین های کشاورزی این روستا در سه قطعه زیر کشت رفته و انشاءالله با پیگیری های بعدی توسط سپاه ناحیه و جهادکشاورزی مبنی بر ایجاد سایت، بیش از 40 هکتار دیگر می تواند جهت ایجاد باغات مورد بهره برداری قرار گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی گفت: محصولاتی از جمله برنج، گوجه، خیار، هندوانه، آفتابگردان، کدو و بادمجان در این زمینها کاشت می شود.

میرزایی با اشاره به اقدامات صورت گرفته اذعان کرد: در راستای اجرای این پروژه، چهار کیلومتر عملیات راهسازی و همچنین چهار کیلومتر لای روبی جهت آبرسانی بین مزارع زمینهای مساعد روستای بوستانه انجام گرفته است.

فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی هدف از اجرای این طرح را خدمات رسانی به مناطق محروم و محرومیت زدایی، رونق کشاورزی و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

وی در پایان گفت: 30 خانواده از اجرای این طرح منتفع شده و اشتغالزایی برای 30 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است.

ساخت 95 باب منزل مسکونی برای نیازمندان در ملکشاهی

فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی در اینباره گفت: 65 باب منزل مسکونی با هدف رفع محرمیت زدایی برای نیازمندان توسط سپاه با مشارکت کمیته امداد در ملکشاهی احداث شده و 30 باب دیگر در دست احداث می باشد.

وی اظهار کرد: ساخت این منازل مسکونی با زیر بنای 50 متر مربع شامل اطاق، سرویس بهداشتی و آشپزخانه در روستاهای چشمه پهن، چم انار، پاریاب، ملک آباد، خوشادول، بلوطستان، سیاب درویش، گل گل، بوستانه، کلک و انجیر انجام شده است.

میرزایی اذعان کرد: با اجرای این طرحها  105 خانوار کم بضاعت از نعمت مسکن برخوردار گردیده است.

فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی گفت: این منازل در سطح کشوری بصورت مشترک بین سپاه و کمیته امداد با هدف رفع محرمیت زدایی برای نیازمندان احداث می شوند.

موج خدمت رسانی گروههای جهادی برای محرومیت زدایی در ملکشاهی + تصاویر

موج خدمت رسانی گروههای جهادی برای محرومیت زدایی در ملکشاهی + تصاویر

موج خدمت رسانی گروههای جهادی برای محرومیت زدایی در ملکشاهی + تصاویر

موج خدمت رسانی گروههای جهادی برای محرومیت زدایی در ملکشاهی + تصاویر

موج خدمت رسانی گروههای جهادی برای محرومیت زدایی در ملکشاهی + تصاویر

موج خدمت رسانی گروههای جهادی برای محرومیت زدایی در ملکشاهی + تصاویر

موج خدمت رسانی گروههای جهادی برای محرومیت زدایی در ملکشاهی + تصاویر

موج خدمت رسانی گروههای جهادی برای محرومیت زدایی در ملکشاهی + تصاویر

موج خدمت رسانی گروههای جهادی برای محرومیت زدایی در ملکشاهی + تصاویر

 

 

ارسال نظرات